קונצנזוס מומחים בנושא קרינה מייננת בבדיקות הדמיה של הלב וכלי דם (J Am Coll Cardiol)

פרוצדורות קרדיווסקולאריות המבוססות על קרינה מייננת מבוצעות בתדירות הולכת וגדלה, דבר שהוביל את ה-ACC (American College of Cardiology), בשיתוף עם איגודים אחרים, לפרסם מסמך קונצנזוס במטרה לעודד שימוש בטוח ויעיל בקרינה מייננת.

במסמך קובעים המומחים כי חשוב לספק לרופאים מקור הדרכה הכולל את הפרשנות ובסיס הידע הנוכחי הרלבנטי לבדיקות הדמיה קרדיווסקולאריות, המבוססות על קרינה מייננת. צעד זה עשוי לסייע לרופאים לבחור ולבצע את הפרוצדורות בצורה הטובה ביותר, ובהתאם, לצמצם חשיפה לקרינה של מטופלים ואנשי צוות.

המסמך כולל דיונים אודות מנות קרינה והגורמים המשפיעים עליהן, נזקי קרינה, המידע הבסיסי אודות תפעול הציוד, גישות לצמצום מנת הקרינה ונושאי מעקב וניטור קרינה.

מטרת המסמך הינה לאפשר לרופאים לבחור את טכניקת ההדמיה הטובה ביותר לנסיבות נתונות, תוך איזון בין הסיכון והתועלת של הבדיקה, ויישום הטכניקה בצורה האופטימאלית לקבלת ההדמיות באיכות גבוהה, אשר יספקו את הערך הקליני הטוב ביותר, לצד חשיפה מינימאלית לקרינה.

המומחים ממליצים למטופלים לקחת חלק בתהליך קבלת ההחלטות לביצוע בדיקה הדורשת חשיפה לקרינה מייננת ומציינים כי באחריות הרופא להסביר על מרכיב הקרינה ביחד עם היבטים אחרים של הפרוצדורה.

עוד מדגישים הכותבים את הצורך בהבטחת איכות, הדורשת אישור תקינות הציוד ואמצעי כיול וניטור אחר חשיפה של הנבדקים ושל אנשי צוות, כמו גם הכשרה הולמת במטרה להבטיח כי כל אנשי הצוות מבינים היטב את הפיזיקה והביולוגיה של קרינה ואמצעי המיגון.

J Am Coll Cardiol. Published May 2, 2018

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה