קרדיולוגיה

מנהל המזון והתרופות האמריקאי שוקל להסיר את תמיכתו בהשפעה המגנה על הלב של חלבוני סויה (מתוך הודעת ה-FDA)

מנהל המזון והתרופות האמריקאי הציע להסיר את הטענות לפיהן חלבוני סויה משפיעים לטובה על בריאות הלב ועשויים להפחית את הסיכון למחלות לב.

מהסוכנות נמסר כי לראשונה הם סברו כי חשוב לשקול שלילת הטענות הבריאותית של חלבוני סויה, לאחר שמספר מחקרים שפורסמו בשנים האחרונות הצביעו על ממצאים לא עקביים אודות הקשר בין חלבוני סויה ומחלות לב.

בעוד שעדיין יש עדויות המצביעות על קשר בין חלבוני סויה ובין סיכון מופחת למחלות לב, בדומה למחקר המקורי משנת 1999 שעמד בבסיס הטענות להשפעה החיובית של חלבוני סויה, כולל עדויות שנבחנו ע”י מנהל המזון והתרופות האמריקאי כאשר הטענות אושרו סך העדויות כיום מטיל ספק בודאות הקשר הנ”ל.

חלק ממחקרים שפורסמו לאחר שהסוכנות אישרה עת הטענות אודות ההשפעה החיובית של חלבוני סויה העידו על ממצאים לא-עקביים בהשפעת חלבוני סויה על רמות LDL. עדויות אלו הובילו את מנהל המזון והתרופות האמריקאי לקבוע כי הקשר בין חלבוני סויה ומחלות לב אינו עונה על הסטנדרטים הקפדניים של הסוכנות.

במידה וה-FDA יחליט לקבל באופן סופי את ההצעה לשלול את ההשפעות החיובית של חלבוני סויה על בריאות הלב, אזי הסוכנות עדיין תתיר את השיוק של מוצרים מאושרים המכילים חלבוני סויה, כל עוד יש די עדויות בכדי לתמוך בקשר בין צריכת חלבוני סויה ובין סיכון מופחת למחלות לב.

הסוכנות תקבל הערות והצעות בנושא חלבוני סויה ומחלות לב בחודשים הקרובים ולאחר שתשקול את הנושא תקבל החלטה כיצד להתקדם בנושא.

מתוך הודעת ה-FDA

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה