האם יש תועלת למתן טיפול במעכבי קולטן P2Y12 לפני צנתור חולים עם STEMI? (מתוך כנס ה-ESC)

טיפול במעכבי קולטן P2Y12 בחולי STEMI (ST-segment Elevation Myocardial Infarction) לפני התערבות כלילית ראשונית לא לווה בתועלת או סיכון נוסף, כך עולה מתוצאות ניתוח נתוני מארגר SCAAR. במהלך כנס ה-ESC (European Society of Congress) הסבירו החוקרים כי לא תועדו הבדלים מובהקים בשיעורי התמותה לאחר 30 ימים או בתוצאים המשניים שנבחנו במחקר.

במסגרת המחקר בחנו החוקרים את הנתונים אודות כל החולים שהשלימו צנתור כלילי ראשוני בין ינואר 2005 ועד נובמבר 2016 במאגר SCAAR, כולל 37,840 חולים שקיבלו טיפול שגרתי במעכבי P2Y12 ו-6,964 חולים שלא קיבלו טיפול זה.הזמן מהופעת תסמינים עד למגע רפואי ראשוני עמד על 113 דקות והזמן עד להתחלת צנתור עמד על 74 דקות.

לאחר תקנון החוקרים מצאו כי אין תועלת משמעותית לטיפול במעכבי P2Y12 לפני צנתור כלילי, בהשוואה לאי מתן הטיפול, בכל הנוגע לחסימת העורק האחראי לאוטם (67.9% לעומת 67.5%), תרומבוזיס דפיניטיבי של התומכן לאחר 30 ימים (0.6% בשתי הקבוצות) או הלם קרדיוגני (2.7% לעומת 5.3%). יתרה מזאת, טיפול טרם צנתור לא הביא לעליה בשיעור דימומים בבית החולים (2.6% לעומת 3.4%) או סיבוכים נוירוגניים באשפוז (0.2% לעומת 0.5%).

החוקרים לא זיהו הבדלים מובהקים בניתוחים משניים נוספים.

עם זאת, החוקרים מציינים כי למחקר מספר מגבלות, כולל האופי התצפיתי, פוטנציאל להטיית בחירה וערפלנים נוספים, חוסר נתונים אודות 1,171 חולים והעדר מידע אודות סיבות ספציפיות לתמותה וחולים שהלכו לעולמם טרם האשפוז.

מתוך כנס ה-ESC

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה