קרדיולוגיה

סגירת אוזנית פרוזדור שמאל במהלך ניתוח אחר מפחיתה סיכון לתסחיפים ותמותה בחולים עם פרפור פרוזדורים (מתוך הכנס השנתי מטעם ה-ACC)

ממחקר תצפיתי גדול של חולים עם פרפור פרוזדורים, שהשלימו ניתוח מעקפים של העורקים הכליליים או ניתוח מסתם לב, באלו בהם בוצעה סגירת LAA (Left Atrial Appendage) בעת הניתוח תועד שיעור נמוך ב-38% של תרומבואמבוליזם ושיעור נמוך ב-15% של תמותה מכל-סיבה, בהשוואה לחולים אחרים.

ברקע למחקר, שתוצאותיו הוצגו במהלך כנס ה-ACC (American College of Cardiology), הסבירו החוקרים כי אין נתונים רבים אודות התועלת היחסית של סגירה ניתוחית של LAA להפחתת הסיכון לתרומבואמבוליזם בחולים עם פרפור פרוזדורים.

החוקרים השלימו מחקר שכלל 10,524 חולים ממאגר Society of Thoracic Surgeons Adult Cardiac Surgery Database להערכת התועלת היחסית של סגירת LAA, בהשוואה לאי-ביצוע פרוצדורה זו במהלך ניתוח לבבי (35% מניתוחי CABG, 35% מניתוחי אבי עורקים עם/בלי ניתוח מעקפים, 30% פרוצדורות מיטראליות עם/בלי ניתוח מעקפים). תוצא הסיום העיקרי הוגדר כשיעור האשפוזים החוזרים בתוך שנה אחת עקב תרומבואמבוליזם ורידי. תוצאי סיום משניים כללו אירוע מוחי המורגי, תמותה ותוצא משולב.

מניתוח הנתונים עלה כי סגירת LAA לוותה בירידה בשיעור תרומבואמבוליזם ורידי (יחס סיכון של 0.61), תמותה (יחס סיכון של 0.85) והתוצאה המשולב (ירידה של 0.79), אך לא כך היה עם שבץ המורגי. מהנתונים לפי טיפול נוגד-קרישה בשחרור, עם תקנון לאבלציה בו-זמנית של פרפור פרוזזדורים. LAAO לוותה בשיעור נמוך יותר של תרומבואמבוליזם ורידי בקרב חולים ששוחררו ללא טיפול נוגד-קרישה.

החוקרים מסכמים וכותבים כי מדובר במדגם מייצג של חולים מבוגרים עם פרפור פרוזדורים. סגירת האוזנית לוותה בירידה משמעותית בשיעורי תרומבואמבוליזם ורידי, בפרט באלו ללא טיפול נוגד-קרישה בשחרור מבית החולים. הם קוראים להשלים מחקרים נוספים לאישור ממצאי המחקר.

מתוך הכנס השנתי מטעם ה-ACC

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה