קרדיולוגיה

הערכת התועלת של בדיקת MRI בבני נוער להערכת הסיכון למוות לבבי פתאומי בזמן פעילות גופנית (מתוך הכנס השנתי מטעם ה-ACC)

מנתונים שהוצגו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-ACC (American College of Cardiology) עולה כי כאשר סקרו למעלה מ-5,000 ילדים בגילאי חטיבה באמצעות בדיקת אק”ג ו-MRI להערכת הנטיה למוות לבבי פתאומי במהלך פעילות אינטנסיבית, ב-1.48% זוהו ממצאים המרמזים לסיכון גבוה.

מדגם המחקר כלל 5,255 ילדים בגילאי 11-14 שנים, שלמדו בחטיבה ביוסטון. גיל המשתתפים הממוצע עמד על 12.9 שנים, 51% היו בנים. המשתתפים מילאו שאלון רפואי והשלימו בדיקת אק”ג ו-MRI באותו מפגש.

מבין 5,255 הילדים, 78 סווגו כבעלי סיכון גבוה למחלות לב וכלי דם, על-בסיס ממצאים בבדיקת אק”ג ו/או MRI.

הממצאים הנפוצים שהציבו נבדקים בקטגוריית סיכון גבוה כללו מרווח QT מתוקן של מעל 470 מילי-שניות באק”ג, לאחריו ממצאים חריגים בעורקים הכליליים בבדיקת MRI. בדיקת ההדמיה זיהתה מקרים של DCM (Dilated Cardiomyopathy) או HCM (Hypertrophic Cardiomyopathy) במקרים נדירים.

בעקבות תכנית סקירה כזו, קרדיולוגים יקראו להערכת רק 1.5% מכלל המועמדים האפשריים, בעוד שביתר 98.5% מהנבדקים ניתן להבטיח כי אין סיכון מוגבר לתמותה לבבית פתאומית. החוקרים מציעים כי תכנית הסקירה המוצעת עשויה לשמש לסקירת מועמדים צעירים המשתתפים בפעילויות ספורט או תרגילים צבאיים.

החוקרים מציעים כי פרוטוקול סקירה דומה צפוי להיות מקובל ויעיל כבדיקת סקר ראשונית של ספורטאים בסיכון גבוה, למרות שדרושות עדויות דפיניטיביות יותר בנושא.

מתוך הכנס השנתי מטעם ה-ACC

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה