קרדיולוגיה

השוואת יעילות CABG לעומת PCI בחולי סוכרת ומחלה של מספר עורקים כליליים עם ובלי מחלת כליות כרונית (Eur Heart J)

במאמר שפורסם בכתב העת European Heart Journal מדווחים חוקרים על ממצאי מחקר חדש, מהם עולה כי בהשוואה ל-PCI (Percutaneous Coronary Intervention), השפעות ניתוח CABG (Coronary Artery Bypass Grafting) על הסיכון ארוך הטווח לסיבוכים קרדיווסקולאריים וצרברווסקולאריים מג’וריים שזוהו במחקר FREEDOM קיימים בחולים עם מחלת כליות קלה ומתונה.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי עדיין לא ידוע מהי הגישה הטובה ביותר לרה-וסקולריזציה כלילית בחולים עם סוכרת ומחלה של מספר עורקים כליליים עם מחלת כליות כרונית. מטרתם כעת הייתה לבחון את ההשפעה של ניתוח CABG לעומת PCI על תוצאות קרדיווסקולאריות בחולי סוכרת, עם ובלי מחלת כליות כרונית.

החוקרים ערכו ניתוח לפי תתי-קבוצות של מחקר FREEDOM במטרה לקבוע את היעילות התרפואיטית של CABG לעומת PCI בחולים עם סוכרת לפי נוכחות (451 חולים) או העדר (1,392 חולים) מחלת כליות כרונית.הגדרת מחת כליות כרונית נקבעה לפי קצב פינוי גלומורולארי של מתחת ל-60 mL/min/1.73m2.  תוצא הסיום העיקרי כלל הופעה משולבת של תמותה מכל-סיבה, אירוע מוחי או אוטם שריר הלב (סיבוכים קרדיווסקולאריים וצרברווסקולאריים מג’וריים).

חולים עם מחלת כליות כרונית (קצב פינוי גלומרולארי ממוצע של 47 ml/min/1.73m2) היו מבוגרים יותר, עם שכיחות גבוהה יותר של נשים, בהשוואה לאלו ללא ליקוי כלייתי. במהלך חציון מעקב של 3.8 שנים, ההשפעה של CABG על סיבוכים קרדיווסקולאריים וצרברווסקולאריים הייתה עקבית בחולים עם מחלת כליות כרונית (26% לעומת 35.6%, יחס סיכון של 0.73) וללא מחלת כליות כרונית (16.2% לעומת 23.6%, יחס סיכון של 0.76) ללא עדות לאינטראקציה. שיעור אירועים מוחיים היו גבוהים יותר באופן לא-מובהק עם CABG, בעוד ששיעור האוטמים הלבביים ורה-וסקולריזציה חוזרת היו נמוכים משמעותית עם CABG בשתי הקבוצות.

Eur Heart J. 2016;37(46):3440-3447

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה