קרדיולוגיה

היעילות והבטיחות של סגירת אוזנית פרוזדור שמאל לעומת טיפול תרופתי בפרפור פרוזדורים (Heart)

במאמר שפורסם בכתב העת Heart מדווחים חוקרים על ממצאי מטה-אנליזה חדשה, מהם עולה כי פרוצדורת LAAC (Left Atrial Appendage Closure) עדיפה על פלסבו וטיפול נוגד-טסיות, ובהשוואה לטיפול בנוגדי-קרישה פומיים, במניעת תמותה ואירועים מוחיים או תסחיף סיסטמי, עם סיכון דומה לדימומים בחולים עם פרפור פרוזדורים שאינו על-רקע מחלת מסתם.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי התועלת של אנטגוניסטים לוויטמין K בהשוואה לפלסבו ונוגדי-טסיות מוכחת היטב במניעת אירועים מוחיים בחולים עם פרפור פרוזדורים. נוגדי-קרישה פומיים חדשים עדיפים ברובם על אנטגוניסטים לוויטמין K במניעת אירועים מוחיים ודימום תוך-גולגולתי. כעת הם ביקשו לבחון את היעילות והבטיחות של LAAC אל מול גישות אחרות למניעת אירועים מוחיים בחולים עם פרפור פרוזדורים.

החוקרים אספו נתונים ממחקרים אקראיים ומבוקרים להשוואת קומדין לעומת פלסבו, טיפול בנוגדי-טסיות או טיפול בנוגדי-קרישה פומיים חדשים בחולים עם פרפור פרוזדורים. שני מחקרים מג’וריים להערכת LAAC גם נכללו בסקירה והשוו את ההשפעה של LAAC על תמותה, אירוע מוחי/תסחיף סיסטמי ודימום מג’ורי.

הסקירה כללה 19 מחקרים אקראיים ומבוקרים, עם סך כולל של 87,831 חולים עם פרפור פרוזדורים שטופלו בנוגדי-קרישה, נוגדי-טסיות, פלסבו, או LAAC. מניתוח שבחן את הטיפולים השונים אל מול קומדין עלתה עדיפות מבחינת התועלת לטובת LAAC, בהשוואה לפלסבו (יחס סיכון לתמותה של 0.38; יחס סיכון לאירועים מוחיים/תסחיף סיסטמי של 0.24) ונוגדי-טסיות (יחסי סיכון של 0.58 ו-0.44, בהתאמה), ודומה לנוגדי-קרישה פומיים חדשים (יחסי סיכון של 0.76 ו-1.01, בהתאמה).

החוקרים מדווחים על שיעור דומה של דימומים מג’וריים עם LAAC לעומת פלסבו, נוגדי-טסיות ונוגדי-קרישה פומיים חדשים.

החוקרים קוראים לנקוט משנה זהירות בפירוש הממצאים וממליצים להשלים מחקרים נוספים בנושא.

Heart. 2017;103(2):139-147

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה