קרדיולוגיה

התמכרות לאלכוהול מעלה את הסיכון לאוטם לבבי, אי-ספיקת לב ופרפור פרוזדורים (J Am Coll Cardiol)

ממדגם גדול של נבדקים בקליפורניה עולה כי התמכרות לאלכוהול מלווה בסיכון מוגבר לפרפור פרוזדורים, אוטם שריר הלב ואי-ספיקת לב וכי העליה בסיכון הייתה דומה לזו של גורמי סיכון מסורתיים, דוגמת סוכרת מסוג 2. יתרה מזאת, בחולים ללא גורמי הסיכון המסורתיים שצרכו כמות אלכוהול מופרזת תועדה שכיחות מוגברת של שלושת הסיבוכים הללו.

החוקרים בחנו את הנתונים אודות 14,727,591 נבדקים שהשלימו ניתוח אמבולטורי, פנו לחדרי מיון, או קיבלו טיפולים במסגרת אשפוז בקליפורניה בין 2005 עד 2009 והיו במעקב עד 31 בדצמבר, 2009. אנשי צוות רפואי זיהו כי 268,084 מהנבדקים (1.8%) סבלו מהתמכרות לאלכוהול.

יתר לחץ דם ואי-פיקת לב זוהו כגורמי הסיכון החשובים ביותר לכל תוצא, אך הסיכון עקב התמכרות לאלכווהל היה דומה לזה שתועד עם גורמי סיכון מוכחים היטב. החוקרים משערים כי הכחדה מלאה של התמכרות לאלכוהול תוביל לירידה של למעלה מ-73,000 מקרים של פרפור פרוזדורים, 34,000 מקרים של אוטם לבבי ו-91,000 מקרים של אי-ספיקת לב בארצות הברית.

החוקרים כותבים כי הופתעו מעט מהקשר בין התמכרות לאלכוהול ובין סיכון מוגבר לאוטם שריר הלב, לאור נתונים קודמים שרמזו כי אלכוהול עשוי לספק הגנה מפני אוטם שריר הלב.

J Am Coll Cardiol 2017; 69:13-24

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה