קרדיולוגיה

שיעור סיבוכים גבוה יותר אך תוצאות טובות יותר בנשים בהשוואה לגברים לאחר TAVR (מתוך J Am Coll Cardiol)

מנתונים חדשים עולה כי למרות שיעור סיבוכים גבוה יותר עקב הפרוצדורה, בנשים לאחר TAVR (Transcatheter Aortic Valve Replacement) יתרון הישרדותי משמעותי בהשוואה לגברים לאחר שנה אחת.

לאחר הערכת 11,808 נשים ו-11,844 גברים במאגר Society of Thoracic Surgeons/America College of Cardiology Transcatheter Valve Therapy Registry, החוקרים מצאו כי 78.7% מהנשים שרדו לאחר שנה אחת, זאת בהשוואה ל-75.5% מהגברים (יחס סיכון מתוקן של 0.73).

תוצא הסיום המשולב שכלל תמותה ואוטם שריר הלב נטה לטובת נשים, אך הסיכון לאירועים מוחיים לאחר שנה אחת נטה להיות גבוה יותר בנשים, בהשוואה לגברים (4.6% לעומת 3.4%, יחס סיכון מתוקן של 1.36).

הגורמים העיקריים שתרמו להישרדות הירודה בגברים כללו מחלת עורקים כלילית קודמת, מקטע פליטה ירוד של חדר שמאל ופרפור פרוזדורים. כל אלו היו טובים יותר בתחילת הדרך בנשים.

עם זאת, נשים היו מבוגרות יותר מגברים (ממוצע של 82.2 לעומת 81.6 שנים), עם סיכוי גבוה יותר לאי-ספיקה חמורה של מסתם מיטראלי וקצב פינוי גלומרולארי נמוך יותר. מדד STS הממוצע היה גבוה יותר בנשים (9.0% לעומת 8.0%).

הסבר אפשרי נוסף ליתרון ההישרדותי בנשים נוגע לנסיגה ותגובה מהירה יותר של מסת חדר שמאל לאחר TAVR, בהשוואה לגברים.

כמו כן, למרות שבנשים שיעור הסיבוכים הוסקולאריים באשפוז היה גבוה כפליים, בהשוואה לגברים (8.3% לעומת 4.4%), נראה כי צוותים לבביים טיפלו בהן באופן הולם ללא סיבוכים ארוכי טווח ולכן נשים אלו המשיכו ושרדו לאחר שנה אחת הרבה יותר מגברים.

J Am Coll Cardiol 2016; 8:2733-2744

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה