59 סוגים שונים של השמנת יתר חולנית כשלכל סוג מתאים טיפול שונה (New York Times)

הניו יורק טיימס מדווח על מחקר שיזם פרופ’ סאקס מאונ’ הרווארד שבו השתתפו 811 אנשים עם השמנת יתר חולנית (פי 2 מהמשקל התקין) שבהם הוצאו להם 4 דיאטות שונות. (דלת שומן עם רמת חלבון ממוצעת, דלת שומן עם רמת חלבון גבוהה, עשירה בשומן עם רמת חלבון ממוצעת, ועשירה בשומן עם רמת חלבון גבוהה). אף אחת מהדיאטות, במעקב לאורך שנתיים לא הובילה לירידה משמעותית במשקל, בממוצע, אך בכל קבוצה היה שיעור קטן של מטופלים שהגיב היטב וירד במשקל בצורה ניכרת.

מסקנתו של פרופ’ סאקס הייתה שיש מס’ רב (59) של סוגי השמנת יתר, כולל שונות גנטית, ושהפתרון האפקטיבי לכל סוג השמנה שונה . 

בכתבה מוצגים מס’ מקרים שבהם שינוי בתרופות לסוכרת (למשל החלפת pioglitazone במעכב DPP4 , הוספת תרופה נגד דכאון והתמכרות לאופיואידים ), או רכיבים תזונתיים מסוימים הובילו להצלחה טיפולית מרשימה.

ד”ר לי קפלן, מומחה אחר שמצוטט בכתבה טוען שהתאמת תזונה וטיפולים תרופתיים נותנת מענה רק לכ-15%-20% מהמטופלים. לשאר עשוי לעזור לדעתו לאורך זמן רק טיפול כירורגי.

האתגר הטיפולי, לפני הכירורגיה, הוא להתאים את הטיפול המתאים (ויש כאמור עשרות אפשרויות תזוניתיות ותרופתיות) למטופל הספציפי וכיום לדעת המרואיינים בכתבה אין אפשרות לבצע חיזוי כזה באופן וודאי.

לכתבה בניו יורק טיימס

לכתבה המתורגמת ב”הארץ”

הערת המערכת: אולי הפתרון (לפני הכירורגיה..) לזיהוי הטיפול המתאים באופן אינדיבידואלי כםע  עולה ממס’ דיווחים לאחרונה, עשוי להיות השימוש בחיידקי מעי שככל הנראה יש להם תפקיד חשוב בתהליך ההשמנה…

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה