קרדיולוגיה

אין הבדל ביעילות ובבטיחות של prasugrel (אפיאנט) ו-ticagrelor (ברילינטה) בטווח הזמן הקצר לאחר התערבות כלילית מילעורית (Circulation)

מחקר חדש, הראשון מסוגו, שבחן “ראש בראש” את היעילות והבטיחות של prasugrel (אפיאנט) ו-ticagrelor (ברילינטה) בטווח הזמן הקצר (עד 30 יום) לאחר התערבות כלילית מילעורית (PCI), מדווח שלא היו הבדלים מובהקים בין שתי התרופות.

ברקע מסבירים החוקרים שלא בוצע עד כה מחקר רנדומלי “ראש בראש” להשוואת היעילות והבטיחות של פרסוגרל מול טיקגרלור במהלך 7 השנים מאז שתי תרופות חדשות אלה ממשפחת חוסמי P2Y12 הושקו.

מחקר אקדמי זה נועד להשוואת היעילות והבטיחות של פרסוגרל וטיקגרלור בשלב האקוטי של אוטם שריר הלב המטופל באמצעות PCI ראשוני. נכללו במחקר 1,230 מטופלים שהוקצו אקראית ב-13 אתרים לקבלת פרסוגרל או טיקגרלור כטיפול ראשוני לפני ה-PCI .

כ-4% מהמטופלים היו עם שוק קרדיוגני, ו-5.2% נזקקו להנשמה מכנית.

יעד המחקר המרכזי הוגדר כתמותה, אוטם חוזר (MI), צורך ברה-וסקולריזציה דחופה בעורק המטרה, שבץ או דימום חמור המחייב עירוי או הארכת האישפוז,  במשך 7 ימים מה-PCI (במטרה לשקף את היעד המרכזי בשלב האישפוז). אנליזה זו כוללת נתונים עבור 30 הימים הראשונים (יעדי מפתח משניים). בבכוונת החוקרים להמשיך את המעקב עד לשנה אחת, וממצאים אלה יושלמו במהלך 2017.

החוקרים מדווחים כי גיוס משתתפים חדשים למחקר הופסק בטרם זמנו בשל חוסר ערך לאור התוצאות שהתקבלו. הופעת יעד המחקר המרכזי לא הייתה שונה בין שתי הקבוצות : 4.0% בפרסוגרל, 4.1% בטיקגרלור, (סיכון יחסי של 0.98, בטווח 0.55-1.73, ; P=0.939).

לא נמצא הבדל גם ברכיבים של יעד המחקר המרכזי המשולב. ההופעה של יעדי מפתח משניים בתוך 30 יום, שילוב של מוות קרדיווסקולרי, MI לא קטלני, או שבץ, לא היו שונים באופן מובהק בין שתי הקבוצות : 2.7% בפרסוגרל, 2.5% בטיקגרלור (סיכון יחסי 1.06, בטווח 0.53-2.15, P=0.864) .

החוקרים מסכמים כי השוואה ראש בראש זו בין פרסוגרל לטיקגרלור אינה תומכת בהיפותיזה שתרופה אחת אפקטיבית או בטוחה יותר מהשנייה במניעת אירועים איסכמיים ודימומים בשלב האקוטי של MI המטופל באמצעות PCI . השיעורים של התוצאות המרכזיות שהתקבלו כאן היו דומים אך טווחי הביטחון היו רחבים. החוקרים ממליצים לאשר ממצאים מעניינים אלה במחקר רחב יותר.

Circulation. 2016 Nov 22;134(21):1603-1612.


הערת המערכת: יהיה מעניין לבחון את התוצאות שיתקבלו לאחר שנת מעקב, הן עבור כלל הקבוצה והן עבור תתי קבוצות כמו חולי סוכרת, וגורמי סיכון אחרים כולל הוצאה מהאנליזה מטופלים שקיבלו פרסוגרל בניגוד להתוויה (קשישים, רקע של שבץ קודם, משקל גוף נמוך).

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה