השפעות חשיפה פאסיבית של ילדים למריחואנה (Pediatr Res)

בילדים שנחשפו באופן פאסיבי לעישון מריחואנה זוהו ריכוזים מדידים בשתן של Δ9-tetrahydrocannabinol (THC), כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו במהלך חודש דצמבר בכתב העת Pediatric Research.

החוקרים כותבים כי בעידן הנוכחי, בו מריחואנה רפואית מאושרת לשימוש במדינות רבות ברחבי ארצות הברית, ושימוש להנאה אינו אסור בחוק במדינות רבות, חשיפה פאסיבית של ילדים למריחואנה עשויה להפוך לסוגיה משמעותית.

מדגם המחקר כלל 43 תינוקות בריאים בגילאי חודש עד שנתיים, שאושפזו בקולורדו בשל ברונכיוליטיס בין 2013-2015. ההורים השלימו שאלון שכלל שאלה אודות שימוש במריחואנה ע”י אחד מבני הבית. שימוש במריחואנה מאושר בקולורדו הן לצרכים רפואיים והן לצרכי הנאה.

רמות THC ומרכיב פעיל נוסף, Cannabidiol, לא היו מדידות בדגימות השתן. עם זאת, COOH-THC זוהה ב-16% מהנבדקים, בטווח שנע בין 0.03-1.5 ננוגרם/מ”ל, כאשר רק בשני ילדים תועד ריכוז של מעל 1 ננוגרם/מ”ל. כצפוי, רמות אלו היו נמוכות מהצפוי בשתן של אדם שעישן מריחואנה באופן פעיל.

החשיפה לא הייתה שונה בין המינים או בגילאים שונים. עם זאת, ריכוז מדיד של COOH-THC בשתן תועד בחלק גדול יותר מהילדים הלא-לבנים, בהשוואה לילדים הלבנים (44% לעומת 9%).מבין הילדים להורים שדיווחו על שימוש או חשיפה למריחואנה בבית, ב-75% תועדו רמות COOH-THC מדידות; ב-10% מהילדים להורים ששללו חשיפה למריחואנה תועדו רמות מדידות של המטבוליט.

המחקר הדגים חשיפה פאסיבית ל-THC בילדים, אך לא בחן את ההשלכות הבריאותיות של חשיפה זו. עם זאת, לאור הסכנות הידועות עקב חשיפה פאסיבית לעשן סיגריות, סביר כי גם חשיפה פאסיבית למריחואנה תהיה כרוכה בסיכונים מסוימים.

Pediatr Res. Published online December 2, 2016

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה