הפרעה בזרימת הדם למוח נפוצה במשתמשים במריחואנה (J Alzheimers Dis)

מתוצאות מחקר חדש עולות השפעות מזיקות למריחואנה על המוח. באמצעות בדיקת SPECT (Single-Photon Emission Computed Tomography) במשתמשי מריחואנה ונבדקים בריאים, חוקרים זיהו זרימת דם נמוכה באופן חריג במספר אזורים במוח במשתמשים במריחואנה, בפרט אזורים המושפעים ממחלת אלצהיימר.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי אישור השימוש במריחואנה בחוק עשוי לסלול את הדרך לאפשרויות טיפול חדשות. עם זאת, השימוש בסם עשוי גם להשפיע על זרימת הדם למוח. מחקרים קודמים מצאו כי שימוש במריחואנה מלווה בירידה בנפח ההיפוקמפוס, אך אין מחקר להערכת הזילוח בקבוצה גדולה של נבדקים.

ממצאי המחקר מבוססים על בדיקות SPECT של המוח במנוחה ובמהלך משימת ריכוז. מדגם המחקר כלל 982 נבדקים עם אבחנה של הפרעת שימוש בקנאביס ו-92 ביקורות בריאות.

במשתמשים במריחואנה תועדה זרימת דם מוחית קטנה יותר בממוצע. הבדיקה סייעה בהבחנה בין משתמשים במריחואנה ובין ביקורות עם דיוק סיווג של 96%.

זילוח דם להיפוקמפוס במשתמשים במריחואנה היה נמוך ב-13% בבדיקות בזמן משימת ריכוז, בהשוואה לבדיקות בביקורות, עם גודל השפעה גדול. החוקרים מציינים כי זילוח ירוד להיפוקמפוס הימני בבדיקת SPECT בזמן ריכוז זוהתה כגורם הטוב ביותר להבחנה בין משתמשי מריחואנה ובין ביקורות.

ממצאי המחקר מעידים על קשר אפשרי בין שימוש במריחואנה ובין ירידה בזילוח גלובאלי למוח בקרוב ל-1,000 משתמשים במריחואנה, בעיקר באזור ההיפוקמפוס, החיוני לתפקודי זיכרון ולמידה.

J Alzheimers Dis. Published online November 24, 2016

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה