קרדיולוגיה

דיאטה נוגדת-דלקת לאחר סרטן שד מפחיתה תמותה עקב מחלות לב וכלי דם (מתוך כנס מטעם ה-AICR)

דיאטה נוגדת-דלקת הכוללת דגנים מלאים, שומנים בריאים, רטבים וירקות, עשויה לסייע במניעת מחלות לב וכלי דם בנשים ששרדו סרטן שד לאחר מנופאוזה, כך עולה מתוצאות מחקר חדש, שהוצגו במהלך כנס מטעם ה-AICR (American Institute for Cancer Research).

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי דלקת נקשרה עם ממאירות באופן כללי וכי מחקר קודם זיהה קשר עקבי בין דיאטה פרו-דלקתית ובין ממאירות מעי גס ורקטום.

הממצאים החדשים מבוססים על נתונים שנאספו אודות 2,150 שורדות סרטן שד בין השנים 1993-1998. כל השורדות לקחו חלק במחקר WHI (Women’s Health Initiative), כולן לא סבלו מממאירות ובגילאי 50-79 שנים בכניסה למחקר.

הנשים במחקר פיתחו סרטן שד פולשני במהלך תקופת המעקב במחקר WHI. הן השלימו שאלוני תזונה כשנה וחצי לאחר אבחנת סרטן שד. המשתתפות סווגו לארבע קבוצות לפי הרגלי התזונה, על-בסיס מדד DII (Dietary Inflammatory Index).

לאחר חציון של 13.3 שנים, 580 נשים הלכו לעולמן מכל-סיבה, כולל 212 מקרי תמותה עקב סרטן שד ו-103 עקב מחלות לב וכלי דם.

החוקרים מצאו כי מדד נוגד-דלקת נמוך יותר לווה בשיעורים נמוכים יותר של תמותה עקב מחלות לב וכלי דם (יחס סיכון של 0.43), אך לא לווה בסיכון מופחת לתמותה ספציפית עקב סרטן שד (יחס סיכון של 0.90), או תמותה מכל-סיבה (יחס סיכון של 0.80).

החוקרים מציינים כי המחקר התמקד בנשים מבוגרות ולא ידוע אם צפוי שינוי בסיכון בנשים צעירות יותר, לפני מנופאוזה.

מתוך כנס מטעם ה-AICR

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה