קרדיולוגיה

שילוב אטורבסטטין ואזיטימיב מאט התפתחות טרשת עורקים כלילית בחולים עם מחלת לב כלילית בהשוואה לאטורבסטטין בלבד (Acta Cardiol Sin)

כולסטרול עורק

מאת נעה גינזבורג, BcS

מחקר חדש שבחן את ההשפעה של נטילת אטורבסטטין (Ato) בשילוב עם אזטימיב ezetimibe , (או Eze) לטיפול בטרשת עורקים כלילית במטופלים הסובלים ממחלת לב כלילית ( CHD ) מדווח כי שילוב התרופות מביא לירידה משמעותית ברמות הכולסטרול LDL, בעובי ה- carotid intima-media (CIMT) ומאט את התפתחות טרשת העורקים בחולים הללו.

במחקר השתתפו 148 מטופלים עם טרשת עורקים כלילית שחולקו לקבוצת ביקורת (טיפול ב- Ato בלבד) או לטיפול משולב (Ato ו- Eze). המשתתפים קיבלו את הטיפול במשך שנה; הם נבדקו עבור רמות השומנים בדם, עובי ה- CIMT ושטח הפלאק בעורק הכללי, הן לפני והן אחרי הטיפול.

לאחר שנת טיפול נרשמה אצל המשתתפים ירידה ב-CIMT וכן בשטח של הפלאק הכלילי (הצירים האנכים והאנכי הצטמצמו) בהשוואה לממצאים לפני הטיפול. רמתו של ה- LDL-C ירדה באופן משמעותי.

החוקרים מצאו פער מובהק סטטיסטי לטובת קבוצת הטיפול המשולב לאחר הטיפול- 2.12 ± 0.58 mmol/L vs. 2.63 ± 0.56 mmol/L עבור ה-LDL-C ו- 1.06 ± 0.12 mm vs. 1.13 ± 0.11 mm עבור CIMT  . בהשוואה לקבוצת הביקורת, השטחים בציר האופקי ((0.18 ± 0.06 cm2 vs. 0.19 ± 0.05 cm2) ובציר האנכי 0.40 ± 0.15 cm2 vs. 0.41 ± 0.17 cm2) ) של הפלאק הכלילי בקבוצת הטיפול המשולב הצטמצמו לאחר הטיפול, אך ממצאים אלה לא היו בעלי משמעות סטטיסטית.

החוקרים מסכמים כי שילוב של אטורבסטטין ואזיטימיב מביא להורדה משמעותית קלינית ומובהקת סטטיסטית  ברמות ה-LDL-C וב-CIMT ,כמו גם מאט את התפתחות טרשת העורקים הכלילית במטופלים עם מחלת לב כלילית הסובלים מהיפרכולסטרולמיה, וזאת בהשוואה לטיפול באטורבסטטין בלבד.

Acta Cardiol Sin.2016 Sep;32(5):578-585.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה