קרדיולוגיה

מערכת ‘עלמ”ה , פיתוח של בי”ח בילינסון, המאפשרת למנהלי מחלקות שליטה ובקרה על כל מטופל מאושפז, זוכה לעניין בבתי חולים בארץ ובעולם (הודעת בילינסון)

הודעת בילינסון

בזכות מערכת חדשה מנהל מחלקה יכול ללוות מרחוק כל מטופל  באופן שיקבל את הרפואה והשירות הטובים ביותר

המערכת היא פיתוח ישראלי של בית חולים בילינסון, עליו נרשם פטנט.

המערכת זכתה בפרס כנס האיגוד הישראלי למערכות מידע ברפואה ופרס מנכ”ל משרד הבריאות.

בתי חולים בארץ ובעולם מגלים התעניינות רבה במערכת.

ד”ר ערן הלפרן, מנהל בית חולים בילינסון: “המערכת הזו היא גאווה ישראלית. החשיבה החדשנית הובילה את צוות הפיתוח להקים מערכת שתסייע לנו כבית חולים לתת את הטיפול והשירות הטובים ביותר שניתן להעניק”

כיצד ניתן לדעת בכל רגע נתון כמה מטופלים יש בחדר ניתוח ובאיזה שלב הם נמצאים? האם המנתח זקוק לעזרה כי חל סיבוך? כמה ממתינים בחדר ההמתנה? לכמה חולים במחלקה מדדים המעידים על סכנה לחייהם?

בבית החולים בילינסון מקבוצת כללית מצאו פתרון כיצד יכול מנהל מחלקה לשמור על כל חולה ולפקח באופן הדוק ואישי  על הטיפול בו בכל זמן נתון באמצעות  מערכת “עלמ”ה” הפועלת כחמ”ל שליטה ומעניקה לרופאים ולמנהלי המחלקות מידע זמין ומיידי עם כלל הנתונים שיכולים לסייע להם לתת רפואה איכותית ושירותית יותר למטופל.

חגית הנדל, אחראית על נושא המחשוב התכנון והארגון בהנהלת בילינסון, שיזמה והובילה את פיתוח המערכת: “זו מערכת חכמה וייחודית מסוגה בישראל ואולי אף בעולם. באמצעותה יכולים הרופאים להעניק רפואה טובה יותר ומנהלי מחלקות יכולים להשתמש בכלי לקבלת החלטות מיטביות בזמן אמת לטובת המטופלים.

המערכת מסייעת לרופא לראות מדדים ונתונים מסוימים אותם הגדיר כמדדים מהותיים החשובים להצלחת הטיפול ברמת המחלקה וברמת המטופל. כך, לדוגמה יכול מנהל מערך ניתוחי העיניים יכול לדעת כמה זמן נמשך ניתוח מסוים בעת ביצוע הניתוח על ידי לחיצה על מקלדת המחשב, ומנהל  מחלקה פנימית יכול לדעת לכמה חולים ישנו מדד מסוים גבוה מהתקין ומי הם.”

המידע זמין, פרוס ושקוף עבור המנהל, לקבלת תמונת מצב עדכנית, 360 מעלות, על כל המתרחש במחלקה בכל אזור- חדר ניתוח, מרפאה, חדרי בדיקות, חדרי פעולות ואישפוז, המידע מותאם לפעילות היחידה מתוך מקורות המידע הממוחשבים בעולמות הרפואה, איכות, שירות, כספים, משאבי אנוש, לוגיסטיקה ועוד.

בחודשים הספורים מהקמת המערכת ניכרת התעניינות רבה בה מצד גורמי בריאות בישראל ובחו”ל.

מערכת עלמ”ה פותחה ביחידת המחשב  במרכז הרפואי רבין בראשותה של מיכל שינדלר.

עם סיום הטמעת המערכת בבילינסון ובשרון  תוטמע המערכת בבתי החולים של הכללית.

המערכת זכתה בפרס כנס האיגוד הישראלי למערכות מידע ברפואה ובפרס מנכ”ל משרד הבריאות.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה