האם האלוגריתם המהיר מטעם ה-ESC לשלילת אוטם לבבי מדויק? (Circulation)

בהנחיות איגוד  ה-ESC (European Society of Cardiology) בשנת 2015 הוצג אלגוריתם -hour0/1 לשלילת/אישור אוטם חד בשריר הלב, העשוי לסייע בזיהוי חולים הנדרשים לטיפול מהיר, אך מנתונים חדשים עולה כי אלגוריתם זה אינו מדויק דיו, כך מדווחים חוקרים במאמר חדש שפורסם בכתב העת Circulation.

החוקרים התבססו על שתי בדיקות טרופונין שונות (hs-cTnI ו-hs-cTnT) בחולים שפנו לחדרי מיון בתלונות על כאבי חזה. הם ביקשו לבחון את האפשרות לתסמונת כלילית חדה בבתי חולים בניו-זילנד, אוסטרליה וקנדה.

מדובר בניתוח משני שכלל נתונים משולבים מחמישה מחקרים, עם סך כולל של 2,222 חולים (גיל ממוצע של 59.7 שנים). החוקרים בחנו את רמות טרופונין בדם (hs-cTnI ו-hs-cTnT) ולאחר מכן השוו את רגישות וסגוליות הבדיקות לשלילת או אישור אוטם שריר הלב באמצעות אלגוריתם זה.

בסיכומו של דבר, עם בדיקות hs-cTnI, האלגוריתם שלל 1,205 מקרים (54.2%) עם רגישות של 98.8% ואישר 310 מקרים (14%) עם ערך מנבא חיובי של 68.1%. באשר לבדיקת hs-cTnT, האלגוריתם שלל 1,425 מקרים (64.1%) עם רגישות של 97.1% ואישר 292 מקרים (13.1%) עם ערך מנבא חיובי של 63.4%.

יישום האלגוריתם עם בדיקת hs-cTnT לווה ברגישות נמוכה מהצפוי על-בסיס מחקר קודם שהוביל להנחיות האמורות. בשני המקרים הרגישות לא עלתה על 99%, טווח הבטיחות הנדרש בעיניי מרבית הרופאים העובדים במחלקות לרפואה דחופה.

Circulation 2016

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה