קרדיולוגיה

האם צריכת תה משפיעה על התקדמות הסתיידות כלילית ואירועים קרדיווסקולאריים? (The American Journal of Medicine)

מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת American Journal of Medicine עולה כי צריכה מתונה של תה עשויה לסייע בהאטת התקדמות הצטברות סידן בעורקים כליליים ולהפחית את הסיכון לאירועים קרדיווסקולאריים, אך לצריכת קפה השפעה נייטראלית.

מדגם המחקר כלל 6,508 משתתפים עם נתונים זמינים אודות צריכת תה וקפה ממחקר Multi-Ethnic Study of Atherosclerosis. צריכת המשקאות סווגה כלעולם לא, צריכה לעיתים (פחות מכוס ביום) וצריכה קבועה (לפחות כוס אחת ביום). ניתוח סטטיסטי שימש להערכת הקשר בין צריכת המשקאות ובין היארעות אירועים קרדיווסקולאריים.

במהלך חציון מעקב של 5.3 שנים אחר סידן בעורקים כליליים ו-11.1 שנים אחר אירועים קרדיווסקולאריים, בקרב משתתפים ששתו תה באופן קבוע (לפחות כוס תה אחת ביום) תועדה לאחר תקנון רב-משתני התקדמות איטית יותר של סידן בעורקים כליליים, בהשוואה לאלו שלא שתו תה כלל. ממצאים אלו לוו בהיארעות נמוכה יותר משמעותית של אירועים קרדיווסקולאריים עם צריכת לפחות כוס תה אחת ביום (יחס סיכון מתוקן של 0.71).

בהשוואה לאלו שלא שתו כלל קפה, שתיית קפה בקביעות (לפחות כוס קפה אחת ביום) לא נקשרה באופן מובהק עם התקדמות סידן בעורקים כליליים או אירועים קרדיווסקולאריים. צריכת קפאין נקשרה בקשר הפוך שולי בלבד עם התקדמות סידן בעורקים הכליליים.

החוקרים מסכמים וכותבים כי עם צריכת תה מתונה תועדה התקדמות איטית יותר של סידן בעורקים כליליים וסיכון מופחת לאירועים קרדיווסקולאריים. הם קוראים להשלים מחקרים נוספים להבנת טיב ההשפעה המגנה של צריכת תה מתונה.

The American Journal of Medicine

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה