השפעת דיאטה עתירת פוליפונלים על הסיכון למחלות לב וכלי דם (Heart)

במאמר שפורסם בכתב העת Heart מדווחים חוקרים על ממצאי מחקר חדש, מהם עולה כי הגדלת תכולת פוליפנולים בדיאטה באמצעות צריכת פירות וירקות, אוכמניות ושוקולד מריר מלווה בשיפור משמעותי בסמנים לסיכון למחלות לב וכלי דם בחולים עם יתר לחץ דם.

במסגרת המחקר בחנו החוקרים את ההשפעה של הגדלת צריכת פוליפנולים בדיאטה על תפקוד מיקרווסקולארי בחולים עם יתר לחץ דם. כל המשתתפים השלימו שלב הרצה בן ארבעה שבועות, צרכו פחות מ-2 מנות פירות וירקות ביום ונמנעו מצריכת אוכמניות ושוקולד מריר. לאחר מכן, המשתתפים חולקו באקראי להמשך דיאטה דלת-פוליפנולים למשך שמונה שבועות או צריכת דיאטה עתירת פוליפנולים שכללה שש מנות פירות וירקות (כולל מנה אחת של אוכמניות ביום ו-50 גרם שוקולד מריר).

החוקרים בחנו את תגובת הרחבת כלי דם תלוית-אנדותל (אצטילכולין) ושאינה תלוית-אנדותל (סודיום ניטרופרוסיד). היענות להתערבות נקבעה על-בסיס יומני תזונה ומדדים ביוכימיים.

ניתוח הנתונים הסופי כלל 92 משתתפים. השוואה בין הקבוצות של השינוי המקסימאלי באחוז התגובה לאצטילכולין הדגים שיפור משמעותי בקבוצת דיאטה עתירת פוליפנולים. עוד תועדה עליה משמעותית בויטמין D, קרטונאידים ואפיקטכין בקבוצה זו.

ממצאי המחקר מעידים על ההשפעה החיובית של דיאטה עתירת פוליפנולים על סמני סיכון למחלות לב וכלי דם.

Heart. 2016;102(17):1371-1379

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה