האם הסטרט אפ הישראלי, MEDCPU , יסייע בהפחתת כמות הטעויות הרפואיות ? (דהמרקר)

בכתבה בדהמרקר מתואר סטרט אפ ישראלי, MEDCPU,  שמטרתו היא להפחית את מס’ הטעויות הרפואיות, ואשר כבר פועל בכ-60 בתי חולים בארה”ב , ככל הנראה בהצלחה מרובה.

מדובר על מערכת ממוחשבת אשר “מצליבה” בין כל המידע הידוע על המטופל (לרבות קריאת כל התיק הרפואי, מכתבי שיחרור וכד’) אל מול המלצות הטיפול מבוססות מחקר וניסיון כפי שאומצו ע”י המוסד הרפואי.

כדוגמא מביאים מפתחי המיזם מקרה של מטופל המובהל לבית החולים עם סמנים מובהקים של שבץ איסכמי מוחי (חולשה ביד ורגל ימין והפרעות בדיבור שהחלו לפני כשעה להגעתו) אשר הפרוטוקול הטיפולי שלו מתאים לקבלת tpa להמסת קריש הדם. ואולם , לפני התחלת מתן הטיפול מערכת ה-MEDCPU מקפיצה אזהרה שכן עיון ממוחשב בתיק הרפואי ובמכתב השחרור של החולה מאירוע קודם,  מראה כי הוא סובל ממפרצת מוחית ומתן ה-tpa היה עלול לגרום לדימום מסכן חיים. הייחוד של המערכת, כפי שמסבירים היזמים, הוא ביכולתה לקרוא טקסטים כמו מכתבי שחרור ו”להבין” אותם לצורך יצירת התראות.

לכתבה המלאה בדהמרקר

הערת המערכת: לאור העובדה שכמות הטעויות הרפואיות המסתיימות במוות ע”פ הערכות שונות מגיעה למאות אלפי איש בשנה בכלל העולם (לצורך ההמחשה, משהו כמו התרסקות של מטוס ג’מבו מלא נוסעים מידי יום…) , ולאור זאת שכיום אין למעשה מעקב ודיווח מסודר של טעויות אלה במרבית המדינות, לרבות בישראל, אין ספק שכל כלי עזר שעשוי לסייע לצוות רפואי לקבל החלטות נכונות בזמן אמת – צריך להתקבל בברכה ובפתיחות, וצריך לאחל ליזמים המשך הצלחה בפרוייקט חשוב זה.

אחד הדברים שיכול לסייע במניעת טעויות לאיש צוות רפואי, בזמן שהוא מאבחן/מטפל במטופל, בעיקר אם יש לו ספקות או התלבטויות באשר לאבחנה או לטיפול – הוא התייעצות מהירה און ליין עם מומחים רלבנטיים למקרה.

זאת בדיוק הסיבה שבגללה פיתחנו את האפליקציה e-Medcase שמאפשרת לכל איש מקצוע מכל מקום בעולם ובכל רגע נתון להעלות מקרה להתייעצות (לרבות צירוף הדמיות, תוצאות בדיקות וכד’) ולקבל באופן מיידי הצעות והמלצות מהמומחים הרלבנטיים שהאפליקציה תקפיץ להם התראה.  בכך אנו מקווים שנתרום את תרומתנו הצנועה לרפואה בטוחה וטובה יותר… וכפי שתוכלו לראות, האפליקציה כבר פעילה והועלו בה מס’ מקרים לדיון אשר נידונו בין מומחים רלבנטיים למקרה וסייעו בקבלת ההחלטה.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה