קרדיולוגיה

אפליקציה חדשה מסייעת בשיפור היענות חולים לאחר אוטם שריר הלב לטיפול תרופתי ושינוי אורחות חיים (Am Heart J)

במאמר שפורסם בכתב העת American Heart Journal מדווחים חוקרים על ממצאי מחקר חדש, מהם עולה כי בחולים לאחר אוטם לבבי, כלי אינטראקטיבי לתמיכה בחולים מוביל לשיפור ההיענות לטיפול תרופתי ועשוי להביא לשיפור שינויים באורחות חיים ואיכות חיים.

במסגרת המחקר האקראי, רב-מרכזי, נכללו 174 חולים לאחר אירוע לבבי, המטופלים ב-Ticagrelor, שחולקו באקראי לקבוצת התערבות (כלי תמיכה אינטראקטיבי במטופלים) או קבוצת ביקורת בנוסף לטיפול הסטנדרטי לאחר אוטם לבבי. תוצא הסיום העיקרי כלל מדד חוסר-היענות משולב שכלל היענות לטיפול ב-Ticagrelor, שהוגדרה כשילוב אירועי כשל היענות (פספוס שני מינונים במהלך שבעה ימים) ומרווחי טיפול (פספוס 4 מנות עוקבות). תוצאי סיום משניים כללו שינויים בגורמי סיכון למחלות לב וכלי דם, איכות חיים ושביעות רצון של המטופלים.

גיל המשתתפים הממוצע עמד על 58 שנים, 81% היו גברים, 21% מעשנים פעילים. לאחר שישה חודשים, שיעורי היענות גבוהים יותר לטיפול התרופתי תועדו בקבוצת ההתערבות, בהשוואה לקבוצת הביקורת (מדד חוסר-היענות של 16.6 לעומת 22.8). מבחינה מספרית, בקבוצת הטיפול הפעיל נרשמה שכיחות גבוהה יותר של הפסקת עישון, פעילות גופנית מוגברת ושינוי באיכות החיים; עם זאת, הבדל זה לא היה מובהק סטטיסטית. שביעות הרצון של המטופלים הייתה גבוהה יותר משמעותית בקבוצת ההתערבות, בהשוואה לקבוצת הביקורת.

החוקרים מסכמים וכותבים כי כלי תמיכה אינטראקטיבי במטופלים עשוי לסייע במניעה שניונית של מחלות לב וכלי דם.

Am Heart J. 2016;178:85-94

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה