קרדיולוגיה

התועלת של תוספת אזטרול לסטטינים בחולים לאחר ניתוח מעקפים ותסמונת כלילת חדה (European Heart Journal)

מנתונים שפורסמו בכתב העת European Heart Journal עולה כי התועלת הקלינית של תוספת אזטרול (Ezetimibe) לטיפול בסטטינים גדולה יותר בחולים עם היסטוריה של ניתוח מעקפים של העורקים הכליליים.

מטרת המחקר הייתה לבחון את היעילות והבטיחות של תוספת אזטרול לסטטינים בחולים עם היסטוריה של ניתוח מעקפים של העורקים הכליליים, לאחר אשפוז בשל תסמונת כלילית חדה.

במחקר IMPROVE-IT, חולים לאחר תסמונת כלילית חדה עם ריכוז ממוצע של חלקיקי LDL של 93.8 מ”ג/ד”ל בעת ההתייצגות חולקו באקראי לטיפול ב-Simvastatin/Ezetimibe או Simvastatin/Placebo. התוצא העיקרי היה תמותה קרדיווסקולארית, אירוע כלילי מג’ורי או אירוע מוחי וחציון המעקב עמד על שש שנים. תוצאי בטיחות ויעילות נבחנו לפי היסטוריה של ניתוח מעקפים של העורקים הכליליים.

מבין 18,134 חולים, ב-1,684 תועדה היסטוריה של ניתוח מעקפים קודם (9.3%, גיל חציוני של 69 שנים, 82% גברים). במהלך המחקר, ריכוז LDL משוקלל ממוצע עמד על 55 מ”ג/ד”ל בקבוצת ההתערבות לעומת 69.9 מ”ג/ד”ל עם שילוב סטטינים ופלסבו בחולים עם היסטוריה של ניתוח מעקפים  (p<0.001) ועמד על 53.6 מ”ג/ד”ל לעומת 69.5 מ”ג/ד”ל, בהתאמה, בחולים ללא היסטוריה של ניתוח מעקפים בעברם (p<0.001). שיעורי התוצא העיקרי היו גבוהים יותר בקבוצת החולים עם היסטוריה של ניתוח מעקפים, בהשוואה לאלו ללא ניתוח זה (56% לעומת 32%, יחס סיכון מתוקן של 1.45).

בחולים עם היסטוריה של ניתוח מעקפים בעבר תחת הטיפול המשולב תועד סיכון אבסולוטי נמוך ב-8.8% בהערכת התוצא העיקרי, בהשוואה למשלב עם פלסבו, בעוד שבחולים ללא היסטוריה של ניתוח מעקפים נרשמה ירידה של 1.3% בסיכון האבסולוטי. לא תועדו הבדלים משמעותיים בתוצאי הבטיחות בין הקבוצות.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר תומכים בטיפול אינטנסיבי לאיזון רמות השומנים בדם בחולים אלו בסיכון גבוה לאחר תסמונת כלילית חדה.

European Heart Journal

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה