הערכת הסיכון האישי והמוסדי של שימוש ברשתות חברתיות (Western J Emerg Med)

מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Western Journal of Emergency Medicine עולה כי מתמחים במחלקות לרפואה דחופה וחברי צוות נתקלים לעיתים קרובות במצבים בסיכון גבוה לאירועי מקצועי על-רקע שימוש בכלי תקשורת חברתית; אירועים אלו מהווים סיכון משמעותי לאחריות הפרט והמוסד.

במסגרת המחקר שנערך במספר אתרים הושלם סקר בן 18 שאלות שנשלח באופן אלקטרוני למנהלים של מספר תכניות התמחות ברפואה דחופה, חברי CORD (Council of Emergency Medicine Residency Directors) , והמתמחים מ-14 תכניות התמחות ברפואה דחופה במהלך תקופת המחקר בין מאי ועד יוני 2013.

החוקרים מדווחים על קבלת 1,314 תשובות: 772 ממתמחים ו-542 מאנשי צוות. בשתי הקבוצות דווח על חשיפה למצבים בסיכון גבוה לאירוע מקצועי על-רקע השימוש ברשתות חברתיות מצד מתמחים ואנשי צוות אחרים. המתמחים דיווחו על פרסום אחד מהבאים ע”י מתמחה עמית או אח/ות עמיתים למקצוע: פרטי מטופלים הניתנים לזיהוי (26%), או צילום רנטגן, תמונה קלינית או הדמיה אחרת (52%).

המתמחים דיווחו על פרסום תמונות של עמיתים שתויים (84%), צילום לא-הולם (66%) ופוסטים לא-הולמים (73%). מנהלי תכניות דיווחו על פרסום אחד הבאים ע”י אנשי צוות ומתמחים, בהתאמה: פרטי מטופלים ניתנים לזיהוי (46%, 45%), צילום, תמונה קלינית או הדמיה אחרת (63%, 58%).

מנהלי תכניות דיווחו כי אנשי צוות רפואי ומתמחים פרסמו תמונות של עמיתים שיכורים (64%, 57%), תמונות לא-הולמות (63%, 57%), או פרסומים לא-הולמים (76%,67%). המנהלים דיווחו עוד כי הם היו מודעים חהטשא או פרסמו את עמדם לפחות פעם בשנה.

המתמחים נטו יותר לפרסם תמונות של מתמחים עמיתים או אנשי צוות סיעודי עמיתים במצב שכרות, בהשוואה לאלו שאינם נושאים דם. אנשי צוות רפואי שאינם מתמחים נטו יותר לפרסם תוכן לא-הולם ונתוני מטופלים הניתנים לזיהוי, בהשוואה למתמחים.

החוקרים כותבים כי מודעות לסיכונים אלו עשוייה להוביל לשימוש אחראי ברשתות החברתיות ושקילת המלצות גופים בתחום.

Western J Emerg Med. 2016;17(3):344-349

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה