קרדיולוגיה

ירידה באירועים קרדיווסקולאריים בחולי סוכרת תחת טיפול בחסמי ביתא ואיזון גליקמי אינטנסיבי (Diabetes Care)

איזון אינטנסיבי של רמות הסוכר בדם מלווה בהפחתת אירועים קרדיווסקולאריים בחולים עם סוכרת מסוג 2 תחת טיפול בחסמי ביתא, כך מדווחים חוקרים מיפן במאמר חדש שפורסם בכתב העת Diabetes Care.

החוקרים ערכו ניתוח פוסט-הוק של נתונים אודות למעלה מ-10,000 משתתפים במחקר ACCORD והתמקדו בסיכון לאירועים קרדיווסקולאריים, תמותה מכל-סיבה ותמותה קרדיווסקולארית בלמעלה מ-3,000 חולי סוכרת תחת טיפול בחסמי ביתא, בהשוואה ליותר מ-7,000 חולים שלא קיבלו טיפול זה.

בחולים תחת טיפול בחסמי ביתא, השיעור המצטבר של אירועים קרדיווסקולאריים היה נמוך יותר משמעותית עם איזון גליקמי אינטנסיבי, בהשוואה לטיפול סטנדרטי (יחס סיכון של 0.81). ההבדל המקביל לא היה מובהק סטטיסטית בחולים שלא נטלו טיפול בחסמי ביתא (יחס סיכון של 0.92).

למרות זאת, שיעור האירועים המצטבר של מקרי תמותה מכל-סיבה ותמותה קרדיווסקולארית בחולים שטופלו בחסמי ביתא לא היה שונה באופן מובהק סטטיסטית עם טיפול סטנדרטי או טיפול אינטנסיבי.

בחולים שלא טופלו בחסמי ביתא, שיעור האירועים היה גבוה יותר משמעותית עם טיפול אינטנסיבי. באשר לשיעורי התמותה מכל-סיבה יחס הסיכון לתמותה עמד על 1.25 ויחס הסיכון לתמותה קרדיווסקולארית עמד על 1.43.

החוקרים קוראים להשלים מחקרים נוספים לאישור הממצאים, אך סבורים כי הממצאים הנוכחיים מספקים מידע חשוב מאוד בנושא איזון גליקמי וטיפול בסוכרת.

Diabetes Care 2016

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה