קרדיולוגיה

תכנית פעולה מטעם ה-AHA למניעת שימוש בתרופות המחמירות ומובילות לאי-ספיקת לב (Circulation)

בהצהרה מדעית ראשונה מסוגה מטעם ה-AHA (American Heart Association) קובעים מומחים מספר המלצות בנוגע לטיפול תרופתי העשוי להחמיר או להוביל להתפתחות אי-ספיקת לב. המסמך בן 35 העמודים כולל רשימה מקיפה של תרופות העשויות לעודד אי-ספיקת לב דרך רעילות ישירה של שריר הלב, עליית לחץ דם, עומס מלח רב או אינטראקציות בין-תרופתיות.

ההצהרה כוללת גם שיקולים לצמצום טיפולים תרופתיים מרובים ושיפור בטיחות הטיפול התרופתי. חשוב לכלול את המטופלים במערך השיקולים, על-מנת שיהיו פעילים בניהול הטיפול התרופתי שלהם.

חולי אי-ספיקת לב פגיעים במיוחד לאור מחלות רקע רבות וביקורים מרובים אצל רופאים. מבוטחי מדיקייר בארצות הברית הסובלים מאי-ספיקת לב פונים ל-15-23 רופאים שונים בכל שנה. חולי אי-ספיקת לב נוטלים בממוצע לפחות שש תרופות ביום, בנוסף לתרופות הנמכרות ללא מרשם או צמחי מרפא. הסיכון לאינטראקציה בין תרופתית עולה מ-13% בחולים תחת לפחות שתי תרופות מרשם ל-82% עם שבע תרופות ומעלה.

ניהול הטיפול התרופתי, כמפורט בהמלצות במסמך המלא, צריך להיות חלק מהטיפול הרפואי על-מנת להביא לשיפור התוצאות. במידה והדבר לא יבוצע, חולי אי-ספיקת לב רבים יהיו בסיכון גדול משנית לטיפול בתרופות מרובות.

מומחים שלא לקחו חלק בניסוח ההמלצות טוענים כי ב-AHA נקטו בעמדה נועזת כאשר חייבו ארגון מחדש של הטיפול במחלות לב וכלי דם, כך שיכלול הערכה שגרתית של הטיפול התרופתי בחולים אלו. מדובר בגישה הוליסטית כחלק מהניסיונות לצמצם אשפוזים חוזרים בשל אי-ספיקת לב.

המלצה נוספת נוגעת לנושא עומס נתרן משנית לטיפול תרופתי. תרופות אנטיביוטיות רבות וטיפולים נפוצים למחלת החזר קיבה-וושט ואוסטיאופורוזיס עלולים להוביל לחשיפה לכמות נתרן גדולה מאוד. על הרופאים לשקול בזהירות טיפולים אלו ולקחת בחשבון את עומס הנתרן הצפוי כאשר שוקלים מתן טיפול במשתנים. תרופות בעלות תכולת נתרן גבוהה כוללות Ampicillin/Sulbactam, Naficillin ו-Metronidazole, עם חשיפה של יותר מ-500 מ”ג נתרן ביום.  יש לקחת בחשבון כי גם תרופות רבות הנמכרות ללא מרשם רופא עלולות לחשוף את החולים לעומס נתרן רב.

ניטור וניהול נכון של הטיפול התרופתי בחולי אי-ספיקת לב כולל תקשורת, הדרכה ושקיפות בין החולים והצוות הרפואי.

Circulation 2016

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה