קרדיולוגיה

השוואת טיפול ב-ARNI אל מול מעכבי ACE בהפחתת אשפוזים בחולי אי-ספיקת לב עם מקטע פליטה ירוד של חדר שמאל (J Am Coll Cardiol)

מתוצאות מחקר PARADIGM-HF (Prospective Comparison of ARNI With an ACE-Inhibitor to Determine Impact on Global Mortality and Morbidity in Heart Failure), שפורסמו במהלך חודש יולי בכתב העת Journal of the American College of Cardiology, עולה כי בחולי אי-ספיקת לב עם מקטע פליטה ירוד של חדר שמאל, הטיפול ב-ARNI (Angiotensin Receptor-Neprilysin Inhibitor), Sacubitril/Valsartan (אנטרסטו) לווה בשיעור נמוך יותר של אשפוזים בתוך 30 ימים, בהשוואה לטיפול ב-Enalapril (אנלדקס).

מחקר PARADIGM-HF כלל 8,399 חולים עם אי-ספיקת לב ומקטע פליטה ירוד ומצא כי במטופלים ב-Sacubitril/Valsartan (200 מ”ג, פעמיים ביום) תועדה ירידה של 20% בתוצא הסיום העיקרי המשולב שכלל תמותה קרדיווסקולארית או אשפוז עקב אי-ספיקת לב, בהשוואה לחולים שטופלו ב-Enalapril (10 מ”ג, פעמיים ביום).

במטרה לקבוע אם הטיפול ב-ARNI עשוי להפחית את שיעור האשפוזים החוזרים בתוך 30 ימים, בהשוואה ל-Enalapril, החוקרים זיהו 1,450 חולים מהמחקר ששרדו לפחות אשפוז אחד בשל אי-ספיקת לב (675 חולים בקבוצת ARNI ו-775 חולים בקבוצת הטיפול במעכבי ACE).

החוקרים זיהו 2,383 אשפוזים חוזרים בשל אי-ספיקת לב במחקר PARADIGM-HF: 45.2% בחולים תחת משלב Sacubitril/Valsartan ו-54.8% במטופלים ב-Enalapril.

שיעור האשפוזים החוזרים מכל-סיבה לאחר 30 ימים היה נמוך יותר בקבוצת הטיפול ב-ARNI, בהשוואה לטיפול ב-Enalapril (17.8% לעומת 21%). בדומה, שיעור האשפוזים החוזרים בשל אי-ספיקת לב היה נמוך יותר בקבוצת הטיפול ב-ARNI בהשוואה לטיפול ב-Enalapril (9.7% לעומת 13.4%). הממצאים היו דומים בהערכת האשפוזים החוזרים לאחר שישים ימים .

החוקרים מציינים  כי למרות התוצאות המעודדות, לא ידוע אם התוצאות יהיו דומות בחולים עם מחלה פחות יציבה קלינית ו/או אי-ספיקת לב מתקדמת יותר, המתאפיינת בתת לחץ דם והפרעה בתפקוד הכלייתי.  אעפ”י כן, מהממצאים עולה כי עם התאמת טיפול לפי הנחיות והדרכת חולים ניתן להפחית את שיעור האשפוזים החוזרים בחולי אי-ספיקת לב.

J Am Coll Cardiol. 2016;68:241-248

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה