עליה ניכרת בשיעורי דום לב מחוץ לכתלי בית חולים בזמן גלי חום (Int J Cardiol)

גלי חום, המוגדרים בנוכחות טמפרטורה של מעל אחוזון 98 במשך לפחות יומיים, מלווים בעליה בהיקף של 14% בסיכון לדום לב מחוץ לכותלי בית חולים, כך עולה מתוצאות מחקר קוריאני חדש, שפורסמו בכתב העת International Journal of Cardiology.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מחלות לב וכלי דם עשויות להתייצג לראשונה בתמונה קלינית של דום לב ומות המטופל. אין נתונים רבים אודות הקשר בין דום לב מחוץ לכותלי בית חולים ובין טמפרטורת הסביבה, בפרט חום קיצוני. מטרת המחקר הנוכחי הייתה לבחון כיצד חום וגלי חום משפיעים על שיעורי דום לב מחוץ לכותלי בית חולים.

המחקר כלל שבע ערים גדולות בקוריאה עם למעלה ממיליון תושבים והחוקרים זיהו 50,318 מקרים של דום לב מחוץ לכותלי בית חולים ממאגר נתונים בין השנים 2006-2013.

מהערכת הקשר בין השניים עלה קשר בצורת J בין טמפרטורת הסביבה ובין דום לב מחוץ לכותלי בית חולים, עם שפל סביב טמפרטורה של 28 מעלות צלזיוס. גלי חום לוו  בעליה של 14% בסיכון לדום לב מחוץ לכותלי בית חולים. סיבוכים זוהו כבר מתחילתה של כל תקופת גל חום, עם עליה קלה עם המשך גל החום. עליה באירועי דום לב מחוץ לכותלי בית חולים במהלך גל חום תועדה בין השעות 15:00-17:00 אחר הצהריים.

מניתוח הנתונים עלה כי אלו בגילאי 65 שנים בסיכון גבוה במיוחד בעקבות חשיפה לגלי חום.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים על קשר בצורת J בין טמפרטורת הסביבה ובין דום לב מחוץ לכותלי בית חולים. הסיכון לדום לב מחוץ לכותלי בית חולים היה מוגבר משמעותית עם גל חום. עליה באירועי דום לב מחוץ לכותלי בית חולים תוארה בעיקר בשעות אחר הצהריים, כאשר הטמפרטורה הייתה גבוהה.

Int J Cardiol 2016; 221:232-237

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה