קרדיולוגיה

הוספה מוקדמת של ivabradine (קוראלאן) לחוסמי בטא במהלך אשפוז בשל אי ספיקת לב מפחיתה קצב לב ומשפרת פרמטרים תפקודיים וקליניים נוספים (Int J Cardiol)

מאושפז בית חולים

מתן מוקדם של ivabradine (קוראלאן , מדיליין) ביחד עם חוסמי בטא, עוד במהלך אשפוז של חולי אי ספיקת לב עם מקטע פליטה מופחת (HFrEF) אפשרי ובטוח ומוביל להורדה משמעותית בקצב לב לאחר חודש ולאחר 4 חודשים מהשיחרור ונראה שמשפר תפקוד סיסטולי ופרמטרים תפקודיים וקליניים של חולי אי ספיקת לב. כך עולה ממחקר חדש המתפרסם ב-Int J Cardiol .

מטרת החוקרים הייתה לנתח את האפקט של טיפול מוקדם של איבאבראדין וחוסמי בטא (קבוצת ההתערבות) בהשוואה לטיפול בחוסמי בטא בלבד (קבוצת הביקורת) במטופלים המאושפזים עם HFrEF .

המחקר ההשוואתי והאקראי נועד להשוות אסטרטגיות טיפוליות של מתן חוסמי בטא בלבד לעומת איבאבראדין + חוסמי בטא בתוך 24 שעות לאחר האישפוז בשל אי ספיקת לב במטופלים עם LVEF נמוך מ-40% , הנמצאים בסינוס, וקצב לב מעל 70 פעימות בדקה.

נכללו בסה”כ 71 מטופלים, מהם 33 בקבוצת ההתערבות ו-38 בקבוצת הביקורת. לא היו הבדלים במאפיינים שלהם בעת תחילת המחקר או בטיפול הסטנדרטי בעת השיחרור. קצב הלב ביום ה-28 לאחר השיחרור היה נמוך יותר באופן מובהק סטטיסטי (p=0.01) בקבוצת ההתערבות ( 64.3 +7.5 לעומת 70.3 +9.3 ), וכך גם לאחר 4 חודשים ( 60.6 + 7.5 לעומת 67.8 + 8 , p=0.004) . הבדלים מובהקים בין הקבוצות, לטובת קבוצת ההתערבות,  נמצאו גם ב-LVEF וב-BNP לאחר 4 חודשים. לא היו הבדלים באירועים קליניים (אישפוז חוזר או מוות) במהלך 4 חודשי המעקב. כמו כן, לא היו דיווחים על תופעות לוואי למתן המוקדם של איבאבראדין.

החוקרים מסכמים כי מתן מוקדם של איבאבראדין + חוסמי בטא במהלך אישפוז בשל HFrEF הוא אפשרי ובטוח, והוא מוביל ירידה מובהקת בקצב הלב הן בטווח הקצר (28 יום) והן בטווח הארוך יותר (4 חודשים) לאחר השיחרור מהאשפוז. בנוסף, מדגישים החוקרים, כי הוספת איבאבראדין משפרת תפקוד סיסטולי ופרמטרים תפקודיים וקליניים אחרים הקשורים לאי ספיקת לב בטווח הקצר.

Int J Cardiol.2016 Aug 15;217:7-11.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה