קרדיולוגיה

טיפול כימותרפי המבוסס על Bortezomib מביא לשיפור שיעורי הישרדות חולים עם עמילואידוזיס לבבי (J Am Coll Cardiol)

מתוצאות מחקר חדש, שפורסמו בכתב העת Journal of the American College of Cardiology, עולה כי טיפול ב- Bortezomib(ולקייד) בשילוב עם Dexamethasone ו-AA (Alkylating Agent), במשלב הקרוי BDex+AA, מביא לשיפור הישרדותי בחולים עם אי-ספיקת לב תסמינית עקב עמילואידוזיס משנית לשקיעת שרשראות קלות.

מדגם המחקר כלל 119 חולים עם אבחנה מאושרת של AL Amyloidosis (Amyloid Light Chain Amyloidosis), שהתייצגו עם אי-ספיקת לב תסמינית בדרגת NYHA של 2-4, בין השנים 2004-2015.

טיפול ב- Bortezomibניתן בזריקה תת-עורית או תוך-ורידית במינון של 1.3 מ”ג/מ”ר בכל שבוע ו-Dexamethasone ניתן במינונים שונים, פעם בשבוע, במחזורים של 28 ימים. תכשיר AA כלל Cyclophosphamide או Melphalan. עוד ניתן טיפול ב-Thalidomide ו-Lenalidomide.

מבין 106 החולים שקיבלו טיפול כימותרפי, 40 חולים טופלו כמשטר ראשון במשלב BDex+AA ו-66 חולים טופלו במשטרים אחרים.

במהלך חציון מעקב של 465 ימים, 65% מהחולים שקיבלו טיפול כלשהו הלכו לעולמם. מנגד, כל החולים שלא קיבלו כל טיפול הלכו לעולמם לאחר חציון של 47 ימים. קרוב למחצית מהחולים שטופלו במשלב BDex+AA גם כן הלכו לעולמם, אך חציון ההישרדות בתת-קבוצה זו עמד על 821 ימים. זמן זה היה ארוך יותר משמעותית בהשוואה לחולים שקיבלו טיפול כימותרפי אחר, 76% מהם הלכו לעולמם לאחר חציון הישרדות של 223 ימים.

כל מקרי התמותה היו על-רקע עמילואידוזיס וכללו התקדמות אי-ספיקת לב, הפרעות קצב לב, הפרעה בתפקוד אוטונומי ותת לחץ דם, או כשל בשגשוג.

החוקרים כותבים כי ממצאי המחקר הנוכחי תומכים בהמלצה למשלב BDex+AA כטיפול קו-ראשון לעמילואידוזיס מסוג AL, עם עדויות נוספות התומכות בשימוש במשטר זה בחולים עם מעורבות לבבית.

J Am Coll Cardiol 2016; 67:2941-2948

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה