קרדיולוגיה

ליצמן :איני מפחד שמכירות המזון יירדו , יו”ר אירגון ייצרני המזון : אין מזון לא בריא. יש מזון בריא ובריא יותר.

המתיחות בין  משרד הבריאות לתעשיית המזון גוברת. אמש אמר שר הבריאות ליצמן שאינו מודאג מכך שמכירות חברות המזון יירדו. “תפקידי” כך אמר “הוא לדאוג לתזונה בריאה ואין לי פריימריז באופק שאני תלוי בהם”

מנגד, טענו בהזדמנויות שונות מנהלים בכירים בתעשיית המזון, כמו מנכ”ל קוקה קולה לשעבר ויו”ר ארגון יצרני המזון ש”אין כזה דבר מזון לא בריא. יש מזון בריא ויש מזון בריא יותר” .  גם נשיא התאחדות התעשיינים שרגא ברוש טען שהוא אוהב לשתות משקאות ממותקים, ושמצדו – “שיכתבו על האריזה מה שרוצים ושיתנו לי להחליט מה אני מעדיף” .

לדיווח ב”הארץ”

הערת המערכת: ברור שבכדי ליצור שינוי אמיתי באיכות הבריאותית של מזונות תעשייתיים יש מקום לשיתוף פעולה בין התעשייה למשרד, וזהו האינטרס המשותף של שני הצדדים, ביחד עם הציבור כמובן.  הסרטון המפורסם של משרד הבריאות שזכה להיקף שיא של צפיות ושהורד לאחר יום היווה סמן לכך שהציבור בשל לשינוי, ולכן דווקא מבחינת תעשיית המזון צריך להיות עניין לקדם תהליך שבסופו של דבר יהפוך את מוצרי המזון התעשייתיים לבריאים יותר. תהליך של צווים וכפייה עלול יהיה להיתקע משפטית עם צווי מניעה ובג”צים מצד התעשייה,  ולכן הגעה להסכמות באשר לאופן שבו המוצרים מוגדרים ומסומנים, והסכמה מרצון של התעשייה לתקנות המגבילות כמויות מלח סוכר שומן טרנס וכד’ יגרמו לכך שהתהליך יהיה נכון ומהיר יותר.  ההתעמתויות הללו בין שר הבריאות לתעשיינים מעלות חשש שהתהליך עלול להיות דווקא בעייתי… 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה