האם קיים הבדל מגדרי בהיקף הטיפול מציל החיים במקרים של דום לב? (J Am Heart Assoc)

דפיברילטור

בקרב נשים המפתחות דום לב בארצות הברית סיכוי נמוך יותר לקבלת טיפולים מצילי-חיים, בהשוואה לגברים, וסיכויי הישרדות נמוכים יותר, כך עולה מתוצאות מחקר חדש, שפורסמו במהלך חודש יוני בכתב העת Journal of the American Heart Association.

החוקרים בחנו את הנתונים בין השנים 2003-2012 אודות קרוב ל-1.44 מיליון מקרים של דום לב שאושפזו באותה עת או ששרדו זמן ארוך דיו לאחר דום לב מחוץ לכותלי בית חולים עד הגעתם לבית החולים. כ-45% מהחולים היו נשים, שנטו להיות מבוגרות וחולות יותר מהגברים.

במהלך תקופת המחקר, שיעורי התמותה באשפוז ירדו מ-60% ל-61% בנשים ומ-67% ל-57% בגברים.

בסיכומו של דבר, כ-64% מהנשים הלכו לעולמן במהלך האשפוז לאחר דום לב, זאת בהשוואה ל-62% מהגברים. בנשים תועד סיכוי נמוך ב-25% להשלמת אנגיוגרפיה כלילית, בהשוואה לגברים וכן סיכוי נמוך ב-25% לפרוצדורה אנגיופלסטית וסיכוי נמוך ב-19% לטיפול היפותרמיה.

השיעורים הנמוכים יותר של טיפולים אלו אינם מהווים את הסיבה היחידה בגינה לנשים סיכוי גבוה יותר לתמותה במהלך האשפוז לאחר דום לב. בתת-קבוצה של נשים שקיבלו טיפול הולם עדיין תועדו שיעורי הישרדות גרועים יותר וייתכן כי בנשים סיכוי נמוך יותר להתפתחות דום לב עם מקצב המתאים למכת חשמל וסיכוי נמוך יותר לדום לב בנוכחות עדים.

עם זאת, החוקרים הופתעו מההבדל בשיעורי הטיפול בהיפותרמיה בין גברים ונשים, מאחר ובמקרה זה מדובר בהחלטה המתקבלת ע”י רופאים ולדבריהם יש לטפל באגרסיביות בגברים ובנשים.

J Am Heart Assoc 2016

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה