סיכון מוגבר למחלת כבד בגברים צעירים בעלי עודף משקל (J. Hepatol)

במאמר שפורסם בכתב ה-Journal of Hepatology מדווחים חוקרים כי עודף משקל בגילאי 18-20 שנים עשוי לנבא סיכון מוגבר להתפתחות מחלת כבד חמורה בגברים עשור מאוחר יותר.

החוקרים משבדיה עקבו אחר למעלה מ-44,000 גברים שהיו מיועדים לשירות צבאי בין 1969-1970 ומצאו כי בגברים שהיו בעלי עודף משקל בגיל צעיר תועדה עליה של 64% בסיכוי להפרעות חמורות בכבד ותמותה על-רקע מחלת כבד במהלך 40 השנים הבאות, בהשוואה לאלו בעלי משקל תקין.

החוקרים אספו נתונים אודות 44,248 גברים משבדיה שהשלימו בדיקה גופנית מלאה עם מעקב אחר מצבם הרפואי ברשומות הרפואיות עד שנת 2009.

בשלב זה, 393 גברים אובחנו עם מחלת כבד חמורה, כולל ירידה בתפקודי כבד, שחמת כבד או תמותה על-רקע מחלת כבד. באלו בעלי עודף משקל בגיל ההתבגרות תועד הסיכון הגבוה ביותר, גם לאחר תקנון לצריכת אלכוהול ועישון. כ-7% מהגברים סבלו מעודף משקל בגיל צעיר.

הסיכון הגדול ביותר למחלת כבד חמורה בגיל מבוגר יותר תועד עם צריכת אלכוהול בהיקף של למעלה מ-3.5 בקבוקי יין בשבוע. עם זאת, ידוע כבר כי אלכוהול גורם למחלת כבד והחידוש בממצאים אלו נוגע לקשר בין עודף משקל/השמנה ובין סיכון מוגבר ללא תלות בהיקף צריכת אלכוהול בגברים צעירים.

J. Hepatol. June 2016

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה