קרדיולוגיה

אורח חיים בריא מלווה בהפחתת סיכון לתמותה ומחלות לב וכלי דם במדינות עניות ועשירות (מתוך כנס ה- World Congress of Cardiology & Cardiovascular Health)

הליכה פעילות גופנית

מתוצאות מחקר PURE (Prospective Urban Rural Epidemiologic), שכלל עשרות אלפי משתתפים, עולה כי בהשוואה למשתתפים שלא ענו על ההמלצה המינימאלית בהנחיות לפעילות גופנית, באלו שהקפידו על המלצות אלו תועד סיכון נמוך ב-28-50% בסיכון לתמותה או אוטם שריר הלב לאחר חמש שנות מעקב.

ההנחיות ממליצות על פעילות גופנית בהיקף מינימאלי של 30 דקות של פעילות גופנית מתונה, חמישה ימים בשבוע, או 20 דקות פעילות גופנית מאומצת, שלושה ימים בשבוע, ובמחקר זה, פעילות גופנית כללה עבודות בית, פעילות פנאי או פעילות הקשורה בתעסוקה.

החוקרים בחנו את הנתונים אודות 141,601 משתתפים מ-17 מדינות במחקר PURE, שדיווחו על היקף הפעילות הגופנית באמצעות שאלונים והיו במעקב לאורך חמש שנים.

במהלך חמש שנות המעקב, בהשוואה לאלו שלא ענו על דרגת פעילות גופנית מתונה לפי ההנחיות, באלו שהקפידו על אורח החיים הבריא תועדה ירידה של 28% בשיעורי התמותה מכל-סיבה וירידה של 36% בשיעור מחלות לב וכלי דם. באלו שהיו פעילים יותר תועדה ירידה גדולה עוד יותר בסיכון לתמותה מכל-סיבה (40%) ועקב מחלות לב וכלי דם (50%).

דפוס תועלת דומה תואר עבור תוצאי מחקר אחרים. לדוגמא, בהשוואה לאלו שלא ענו על ההמלצה המינימאלית לפעילות גופנית, באלו שהקפידו על פעילות גופנית מתונה או רבה תועדה ירידה של 29-42% בסיכון לאוטם שריר הלב וירידה של 20-40% בסיכון לאי-ספיקת לב.

ההשפעה של פעילות גופנית על תמותה ותמותה עקב מחלות לב וכלי דם הייתה עקבית במדינות בעלות הכנסה גבוהה, בינונית ונמוכה. יתרה מזאת, התועלת של פעילות גופנית נותרה גם לאחר תקנון לגיל, מין, עישון, סוכרת, יתר לחץ דם ונוכחות מחלות לב וכלי דם.

מטרת החוקרים הייתה לקבוע אם לפעילות גופנית תועלת ברחבי העולם כמו במדינות בעלות הכנסה גבוהה והתשובה לשאלה זו היא חיובית.

מתוך כנס ה- World Congress of Cardiology & Cardiovascular Health

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה