קרדיולוגיה

רופאים רבים אינם מוותרים על טיפול אגרסיבי בחולים עם ממאירות גרורתית מתקדמת (מתוך כנס ה-ASCO)

למרות שמכירים בנזקים האפשריים למטופלים ולבני המשפחות, טיפול אגרסיבי עדיין ניתן למרבית החולים (75%) עם ממאירות גרורתית שאינה ניתנת לריפוי, כך עולה מתוצאות מחקר חדש, שהוצגו במהלך כנס ה-ASCO (American Society of Clinical Oncology).

החוקרים בחנו את הנתונים אודות חולים עם ממאירות גרורתית שהלכו לעולמם בין 2007-2014; 12,764 אובחנו עם סרטן ריאות, 5,207 עם סרטן מעי גס ורקטום, 5,833 עם סרטן שד, 3,397 עם סרטן לבלב ו-1,508 עם סרטן ערמונית.

לדברי החוקרים, הן לפני והן אחרי המלצות ASCO כנגד טיפול אגרסיבי בחולים  הנוטים למות, כ-75% מהחולים קיבלו טיפול הנחשב לאגרסיבי. קבוצה זו כללה כשני-שליש מהחולים שאושפזו במהלך 30 הימים האחרונים. כ-29% מהחולים קיבלו טיפול אינטנסיבי ושליש מהחולים הלכו לעולמם בבית החולים במקום בביתם.

בנוסף, 25-30% מהחולים קיבלו טיפול כימותרפי במהלך 30 הימים האחרונים לחייהם. טיפול קרינתי היה בשימוש הכי פחות נפוץ 15-20% מהחולים טופלו בשיטה זו. ב-25-30% מהחולים בוצעו פרוצדורות פולשניות.

החוקרים כותבים כי מהנתונים עולה כי אונקולוגים חשים לחץ הן פנימי והן חיצוני להציע תקווה לחולים. הם קוראים להשלים מחקרים נוספים בנושא.

מתוך כנס ה-ASCO

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה