קרדיולוגיה

חשיבות דיונים ספציפיים בין מטופלים וקרדיולוגים לשיפור היענות לטיפול תרופתי (JAMA Cardiol)

במאמר שפורסם בכתב העת JAMA Cardiology מדווחים חוקרים על ממצאי מחקר חדש, מהם עולה חשיבות דיונים בסוגיית היענות לטיפול תרופתי בין הרופאים והמטופלים, אם כי מסיבות רבות, דיונים אלו אינם נפוצים. חשוב מכך, מהנתונים עולה כי קרדיולוגים אינם מזהים נכונה אילו מהמטופלים שלהם אינם מקפידים על ההיענות לטיפול.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לזהות את האמונות והגישות של מטופלים ורופאים בנוגע לדיונים בנושאי היענות לטיפול תרופתי להגנה לבבית. הם פיתחו שאלונים המבוססים על מדד Morisky Medication Adherence Scale, שחולקו לשתי מרפאות אוניברסיטאיות ושתי מרפאות קהילה באזור שיקאגו, בתקופה שבין 2 ביוני ועד 22 ביולי, 2015. 21 קרדיולוגים ו-66 מטופלים שלהם השלימו את המחקר.

גיל המשתתפים הממוצע עמד על 71.6 שנים, כאשר 65% היו גברים. 40 משתתפים (61%) דיווחו כי לעיתים נדירות, או מעולם לא ערכו דיונים עם הרופא בנוגע להיענות לטיפול התרופתי שלהם. מבין אלו, ב-13% מהמטופלים ההיענות הייתה ירודה וב-55% על היענות בינונית. רק אחד מהרופאים המטפלים בחולים עם ההיענות הלקויה ביותר זיהה נכונה את המטופל כבעל היענות נמוכה. 67% מהרופאים לא הסכימו עם המשפט כי הם מודעים לתדירות בה המטופלים שלהם מפספסים מנת תרופה. מנגד, כל הרופאים הסכימו כי חשוב להשלים דיון בנוגע להיענות לטיפול תרופתי עם המטופלים.

לאור ממצאי המחקר, החוקרים ממליצים לרופאים לכלול התייחסות לסוגיית היענות לטיפול תרופתי בכל מפגש עם מטופל.

JAMA Cardiol 2016

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה