קרדיולוגיה

חולים רבים הפונים לחדר מיון ומסווגים עם הפרעות לא-דחופות למעשה נדרשים לטיפול דחוף (JAMA Intern Med)

מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת JAMA Internal Medicine עולה כי חולים רבים הפונים לחדרי מיון ומסווגים תחילה עם כחולים לא-דחופים בסופו של דבר מטופלים ואף מאושפזים לבתי החולים. ממצאי המחקר מדגישים את חוסר הודאות אודות דחיפות מצבם של החולים בהערכת החולים בשלב הטריאז’ הראשוני בחדר המיון.

החוקרים בחנו את המאפיינים והתוצאות של פניות לחדרי מיון בין השנים 2009-2011 בקרב מבוגרים בגילאי 18-64 שנים ממדגם ארצי. הנתונים כללו מדדי טריאז’ לכל ביקור בחדר המיון, כפי שנקבע על-ידי אחות ממיינת בהגעת החולה למיון, על-פי סולם של 1-5 (1=מיידי, 2=מצב חירום, 3=דחוף, 4=חצי דחוף ו-5 = לא דחוף). החוקרים השוו את החולים שהסיווג הראשוני שלהם עמד על 5, אל מול כל יתר הפניות לחדרי המיון.

בסיכומו של דבר החוקרים בחנו את הנתונים אודות קרוב ל-60,000 תצפיות מבין למעלה מ-240 מיליון ביקורים. מבין אלו, 218.49 מיליון ביקורים (92.5%) סווגו כדחופים ו-17.76 מיליון ביקורים (7.5%) סווגו כלא-דחופים.

החוקרים מצאו כי התסמינים בפניות לא-דחופות היו דומים לאלו של פניות דחופות, וכי מבין עשר האבחנות המובילות בפניות לא-דחופות, חמש אבחנות (כאבי גב, כאבי גב תחתון, זיהום בדרכי נשימה עליונות, צלוליטיס ודלקת גרון חדה) היו גם ברשימת עשר האבחנות המובילות בפניות דחופות.

בנוסף, שתי קבוצות החולים השלימו לעיתים קרובות בדיקות דומות, כולל בדיקות דם, אק”ג ובדיקות הדמיה. ושתי קבוצות החולים טופלו בנוזלים דרך הוריד, גיבוס וחבישה.

מבין האשפוזים של פניות לא-דחופות, 16.2% היו ליחידות טיפול נמרץ, זאת בהשוואה ל-10.5% מהאשפוזים בשל פניות שסווגו כדחופות.

החוקרים מודעים למגבלות המחקר, אך כותבים כי מהנתונים עולה כי חולים המסווגים עם בעיות לא דחופות עשויים לקבל שירותים מיותרים או שירותים שייתכן והיו יכולים לקבל מהרופא הראשוני, במידה ואלו היו זמינים. עם זאת, בסיכומו של דבר, מהנתונים עולה כי יש חוסר ודאות במהלך מיון דחיפות מצב החולים בחדרי המיון.

JAMA Intern Med. Published online April 18, 2016

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה