יתרונות תהליכי קבלת החלטות משותפים בחולים עם כאבי חזה בסיכון נמוך (מתוך כנס ה-ACC)

תהליכי קבלת החלטות משותפים עם חולים, המתייצגים בשל כאבי חזה, מסייעים לחולים בסיכון נמוך להבין טוב יותר את מצבם הרפואי ואת האפשרויות ועשויים להפחית את היקף השימוש במבחני מאמץ ובדיקות הדמיה, עם אפשרות לצמצום עלויות, ללא עליה בסיכון, כך מדווחים חוקרים בעקבות ממצאי מחקר חדש, שפורסמו בכנס ה-American College of Cardiology.

מדובר במחקר אקראי שכלל שתי זרועות ונערך בשישה חדרי מיון בחמש מדינות. מדגם המחקר כלל משתתפים מעל גיל 18 שנים, עם כאבי חזה, שהעלו חשד לתסמונת כלילית חדה והאפשרויות שעמדו על הפרק כללו השגחה ביחידת אשפוז למבחן מאמץ או בדיקת CCTA (Coronary CT Angiography). המשתתפים חולקו באקראי לקבוצת מחקר (קרוי CPC או Chest Pain Choice) או לטיפול סטנדרטי.

בתקופה שבין אוקטובר 2013 ועד אוגוסט 2015 חולקו באקראי 910 חולים (455 בקבוצת ההתערבות ו-455 בקבוצת הביקורת). מניתוח הנתונים הראשוני עלה כי הקבוצות היו מאוזנות מבחינת מגדר, גיל וגורמי סיכון לבביים. הגיל הממוצע עמד על 47.6 שנים, 60% היו נשים, 45% סבלו מסוכרת, 15% סבלו מיתר לחץ דם וב-40% היה סיפור משפחתי של מחלות לב.

החוקרים לא זיהו הבדלים בשיעור הסיבוכים הלבביים המג’וריים בין הקבוצות. בחולים בקבוצת ההתערבות תועדה הבנה רבה יותר ומעורבות רבה יותר ובקבוצה זו שיעור בדיקות מאמץ היה נמוך יותר.

החוקרים כותבים כי מדובר בממצאים ראשוניים ובהמשך יפורסמו הממצאים המלאים, אך זהו המחקר הרב-מרכזי הגדול, הראשון, שבחן את ההשפעה של תהליכי קבלת החלטות משותפים בחולים עם תמונה אפשרית של תסמונת כלילית חדה.

מתוך כנס ה-ACC

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה