טיפול בתאי גזע משפר תוצאות קליניות בחולי אי-ספיקת לב (Lancet)

טיפול בתאי גזע המוזרקים לשריר הלב מביא לירידה משמעותית באירועים לבביים קליניים בחולים עם אי-ספיקת לב איסכמית, כך עולה מנתונים חדשים, שהוצגו במהלך כנס מטעם ה-American College of Cardiology ופורסמו באותה עת בכתב העת Lancet.

במסגרת המחקר האקראי, כפל-סמיות, מבוקר-פלסבו, בשלב 2B (ixCELL-DCM), חולים מ-31 אתרים בצפון אמריקה עם אי-ספיקת לב ומדד NYHA (New York Heart Association) של III או IV, עקב קרדיומיופתיה מורחבת על-רקע איסכמיה, עם מקטע פליטה של חדר שמאל של 35% ומטה, עם ICD (Implantable Cardioverter Defibrillator), שלא התאימו לפרוצדורות רה-וסקולריזציה. המשתתפים חולקו באקראי לטיפול בתאי Ixmyelocel-T או פלסבו בעת שאיבת מח עצם והיו במעקב למשך 12 חודשים.

בתקופה שבין 2 באפריל, 2013, ועד 28 בינואר, 2015, 126 משתתפים חולקו באקראי לטיפול בתאי גזע (60 חולים) או פלסבו (66 חולים). 114 חולים (90%) שימשו לניתוח מותאם לפי כוונה לטפל ו-109 חולים נכללו בניתוח הראשוני להערכת היעילות לפי-פרוטוקול (58 בקבוצת ההתערבות ו-51 בקבוצת הפלסבו). תוצא היעילות העיקרי, שכלל משלב של תמותה מכל-סיבה, אשפוז לבית חולים על-רקע מחלות לב וכלי דם וביקור לא-מתוכנן במרפאה לטיפול בהחמרת אי-ספיקת לב, תועד ב-47 חולים: 50 אירועים ב-25 מבין 51 חולים בקבוצת הפלסבו (49%) לעומת 38 אירועים ב-22 מבין 58 החולים בקבוצת ההתערבות (38%), כלומר, חלה ירידה של 37% בשיעור אירועים לבביים, בהשוואה לפלסבו (יחס סיכון של 0.63). ב-75% מהמשתתפים בקבוצת הפלסבו תועדו אירועים חריגים חמורים, זאת בהשוואה ל-53% מהמטופלים בקבוצת ההתערבות.

החוקרים כותבים כי למיטב ידיעתם, זהו המחקר הגדול ביותר להערכת תאי גזע בחולים עם אי-ספיקת לב. הטיפול בחולים עם אי-ספיקת לב ומקטע פליטרה ירוד של חדר שמאל עקב קרדיומיופתיה מורחבת על-רקע איסכמיה הוביל לירידה משמעותית באירועים לבביים קליניים, בהשוואה לפלסבו, עם שיפור תוצאות הטיפול בחולים.

Lancet 2016

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה