קרדיולוגיה

נתונים נוספים תומכים ביוגה כאמצעי לשיפור איכות חיים והפחתת קצב לב בחולים עם פרפור פרוזדורים התקפי (European J Cardiovasc Nursing)

מנתונים חדשים עולה כי יוגה עשויה להביא לשיפור איכות חיים וכן להפחית את קצב הלב בחולים עם פרפור פרוזדורים התקפי (Paroxysmal Atrial Fibrillation).

המחקר האקראי כלל 80 חולים משבדיה עם פרפור פרוזדורים , עם אבחנה של פרפור פרוזדורים התקפי, שחולקו באקראי לטיפול סטנדרטי (קבוצת ביקורת 40 חולים), או טיפול סטנדרטי בשילוב עם יוגה (קבוצת יוגה 40 חולים) במהלך תקופה של 12 שבועות. החוקרים עקבו אחר מדדי איכות חיים, לחץ דם וקצב לב בתחילת המחקר ובסופו (12 שבועות). מדד EuroQOL-5D Visual Analog Scale (EQ-5D VAS) ושאלון SF-36 (Short-Form 36) שימשו להערכת איכות חיים.

בתחילת המחקר תועד הבדל משמעותי באיכות החיים בין הקבוצות לפי מדד EQ-5D VAS (P=0.02) ומדד בריאות נפשית לפי SF-36 (p<0.001), עם מדדים גבוהים יותר בקבוצת הביקורת. בתום המחקר, בקבוצת היוגה תועדו מדדים גבוהים יותר ב-SF-36. החוקרים מדווחים על הבדלים מובהקים בין שתי הקבוצות, אך ללא הבדלים במדדי EQ-5D-VAS ומדד בריאות פיזיולוגית בין הקבוצות.

בתום המחקר, בקבוצת היוגה קצב הלב היה איטי יותר משמעותית, ולחץ הדם הסיסטולי והדיאסטולי היה נמוך יותר משמעותית, בהשוואה לקבוצת הביקורת.

החוקרים מסכמים וכותבים כי יוגה עם תנועות קלות ונשימות עמוקות עשויה להוביל לשיפור איכות חיים, הפחתת לחץ דם והפחתת קצב לב בחולים עם פרפור פרוזדורים התקפי.

European J Cardiovasc Nursing 2016

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה