קרדיולוגיה

פתוגנים עמידים לתרופות רבות נפוצים על ידיהם של מטופלים רבים ששוחררו מאשפוז (JAMA Intern Med)

כרבע מהחולים ששוחררו מאשפוז בבית חולים למוסד טיפול תת-חריף עשויים לשאת בידיהם אורגניזם אחד, או יותר, העמיד לתרופות רבות, כך מדווחים חוקרים במאמר חדש שפורסם בכתב העת JAMA Internal Medicine.

החוקרים בחנו את היקף חיידקים עמידים לתרופות רבות בתחילת הדרך, רכישת חיידקים חדשים ומשך נשיאת חיידקים עמידים לתרופות רבות בידיהם. מדגם המחקר כלל 357 מאושפזים חדשים בבתי חולים ששוחררו לשישה מרכזי טיפול באזור דטרויט ודרום-מזרח מישיגן.

לפחות חיידק עמיד אחד זוהה בידיהם של 24.1% מהמטופלים ששוחררו מבתי חולם: 13.7% נשאו חיידקי VRE (Vancomycin Resistant Enterococcus), 10.9% נשאו MRSA (Methicillin Resistant Staphylococcus Aureus) ו-2.8% נשאו חיידקי בצילי גראם שליליים עמידים.

34.2% מהחולים נשאו בידיהם חיידקים עמידים לטיפול בתרופות רבות  במהלך המעקב, כולל 10.1% חולים שרכשו חיידקים עמידים חדשים. עד למועד השחרור, 67.2% מאלו שנשאו חיידקים עמידים לתרופות רבות עדיין נשאו חיידקים אלו.

החוקרים מאמינים כי מדובר במחקר חיוני, ראשון מסוגו, המחזק את חשיבות ההקפדה על היגיינת ידיים. החוקרים מאמינים כי יש מקום לשלב את המטופלים בתכנון ויישום תכניות להקפדה על היגיינת ידיים בתוך כותלי בית החולים.

JAMA Intern Med 2016

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה