קרדיולוגיה

אנליזה חדשה של IMPROVE IT מצביעה על כך שהטיפול המשולב של ezetimibe (אזטרול)/סימבסטטין משיג הפחתה בסיכון לאירועים קרדיווסקולרים חוזרים בהשוואה לסימבסטטין בלבד (J Am Coll Cardiol)

ע”פ אנליזה חדשה של מחקר ה-IMOROVE IT אשר פורסמה ב- J Am Coll Cardiol טיפול להפחתת ליפידים באמצעות שילוב של ezetimibe (אזטרול, MSD) משיג שיפור בכלל התוצאות הקליניות אשר הוגדרו כיעדי המחקר המרכזיים לרבות אירועים חוזרים.

ברקע מסבירים המחברים כי טיפול אינטנסיבי להפחתת רמות LDL כולסטרול ע”י שילוב של אזטמיב/סימבסטטין במחקר ה-IMPROVR IT , הפחית באופן מובהק את יעדי המחקר המרכזיים הראשוניים PEP) Primary End Point) במטופלים שעברו אירוע כלילי חד Acute Coronary Syndroem(ACS) בהשוואה לטיפול שכלל פלצבו/סימבסטטין.

מטרת האנליזה הנוכחית הייתה לבחון את ההיפותיזה שתחת הטיפול באזטימיב/סימבסטטין צפוייה להתקבל ירידה בסך האירועים הקרדיווסקולרים, לרבות  אלה שאירעו לאחר האירוע הראשון.

לשם כך החוקרים  אספו וניתחו את כלל אירועי ה-PEP (תמותה קרדיווסוקלרית, אוטם שריר הלב (MI), שבץ, תעוקה לא יציבה (UA) המובילה לאישפוז, רהוסקולריצזיה קורונרית שאירעו לאחר 30 יום מאז הרדומיזציה) במהלך תקופת מעקב חציונית של 6 שנים, בשתי קבוצות הטיפול שהשתתפו ב-IMPROVE IT . נעשה שימוש ברגרסיה בינומיאלית שלילית לצורך האנליזה הראשית.

החוקרים מדווחים כי מבין 18,144 המטופלים שנכללו, דווח על סה”כ של 9,545 אירועי PEP (מהם 56% כאירוע ראשון ו-44% אירוע נוסף עוקב).

סה”כ אירועי PEP היו נמוכים יותר באופן מובהק סטטיסטי בקבוצת האזטימיב/סימבסטטין בהשוואה לקבוצת פלצבו/סימבסטטין (סיכון יחסי 0.91, עם מרווח ביטחון 95% של בין 0.85-0.97, p = 0.007) .

כך גם לגבי יעדי המחקר המשניים, ויעד המחקר המשולב שכלל מוות קרדיווסקולרי, MI , או שבץ (סיכון יחסי 0.88, CI: 0.81 – 0.96;, p = 0.002) .

הירידה בסך האירועים נבעה בעיקר מהפחתה בסך  אירועי ה-MI הלא פטאליים (0.87, CI: 0.79 0.96, p = 0.004) ומהפחתה בסך אירועי השבץ הלא פטאלי (0.77, CI: 0.65 – 0.93, p = 0.005) .

החוקרים מסכמים כי טיפול להפחתת רמות ליפידים באמצעות אזטימיב/סימבסטטין משפר את התוצאות הקליניות. הירידה בסך אירועי PEP, הנובעת מהפחתה באירועי MI ושבץ , מכפילה ביותר מפי 2 את מס’ האירועים שנמנעו בהשוואה לאנליזה שהתבססה על האירוע הראשון בלבד.

לדעת החוקרים, נתונים אלה תומכים בהמשך מתן טיפול אינטנסיבי משולב להפחתת רמות ליפידים לאחר אירוע קרדיווסקולרי ראשוני.

J Am Coll Cardiol.2016 Feb 2;67(4):353-61

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה