קרדיולוגיה

שיתוף פעולה ישראלי-אמריקאי של בדיקת טרופונין מהירה יאפשר זיהוי ואבחון מוקדם יותר של התקפי לב (הודעת קרן בירד)

הודעת קרן בירד

חברת BDR טכנולוגיות הישראלית וחברת MagBiosense האמריקאית הודיעו כי יפתחו ביחד בדיקה מהירה לאבחון מוקדם של התקפי לב. את הפרויקט תממן קרן בירד, הקרן הדו-לאומית ישראל-ארה”ב, המעודדת שיתופי פעולה בין חברות ישראליות ואמריקאיות מתחומי הטכנולוגיה השונים לצורך פיתוח של מוצר משותף, בהיקף של 900 אלף דולר.

למעלה מ-10 מיליון איש מגיעים לחדרי המיון בארה”ב מדי שנה, ומופנים לטיפול נמרץ לאחר שחוו כאבי חזה שעלולים לרמוז על התקף לב. איגוד הלב האמריקאי ממליץ על מדידת רמות חלבון בשם טרופונין (Troponin) בדם מאחר וחלבון זה מופרש משריר הלב בהדרגתיות בתוך 4-8 שעות מהתקף הלב, ורמתו נשארת גבוהה עד שבועיים לאחר התרחשות התקף הלב.

כיום, הבדיקות הנפוצות בשימוש בבתי החולים אינן רגישות מספיק בכדי לזהות באופן מהיר את העלייה בריכוז חלבון הטרופונין בדם, וחולים נדרשים להמתין זמן רב בחדרי המיון לתוצאות בדיקות הדם בכדי שניתן יהיה לאבחן או לשלול התקפי לב.

הבדיקה החדשה תוכל לנטר את רמת הטרופונין בדם בריכוזים נמוכים ותאפשר אבחון מהיר ומדויק של המטופלים, כך שזמן האבחון ותחילת מתן הטיפול לחולה יתקצר. בנוסף, הבדיקה תאפשר שחרור מוקדם ביתר ביטחון של מטופלים מחדרי המיון, אשר יביאו לקיצור משמעותי של זמני ההמתנה, ומכך הפחתה בצפיפות בבתי החולים ובעלויות הגבוהות.

עד כה בוצעו ניסויים פרה?קליניים למוצר, אשר הראו תוצאות חיוביות. המכשיר ישווק בחדרי מיון בשלב ראשון, ובעתיד יפעלו החברות להכנסת המוצר לאמבולנסים ורכבי חירום.

עופר לייזרוביץ’, מייסד ומנכ”ל שותף, קבוצת BDR:

“לבי.די.אר טכנולוגיה וניסיון רב בפיתוח מוצרים בתחום הדיאגנוסטיקה המאפשרים זיהוי מחלות שונות על ידי ערכות מתכלות, ושימוש במערכות ראיה ועיבוד תמונה ואות על מנת לקבל תוצאה קלינית מדויקת. שיתוף הפעולה עם חברת MagBiosense יאפשר שימוש ביכולות ובניסיון שלנו על מנת להעביר את הטכנולוגיה של Magbiosense משלב של דגם מעבדתי להוכחת התכנות לשלב של אב טיפוס ודגמים סופיים המאפשרים ניסויים קליניים ומסחור.

ד”ר עמוס דניאלי, מנכ”ל MagBiosense:

“הטכנולוגיה של MagBiosense מהווה פלטפורמה מהירה ורגישה לזיהוי סמני מחלה שונים. אנו מתמקדים בפיתוח בדיקה מהירה ורגישה ביותר לטרופונין במטרה לענות על הצורך הקיים בשוק, שעד כה נותר ללא מענה הולם. בנוסף, בדיקות נוספות לסמנים של סרטן, וירוסים וכד’ כבר נמצאות בשלבים שונים של פיתוח.”

אודות BDR:

BDR Group היא קבוצת חברות אשר הראשונה בהם הוקמה בשנת 1995 ועוסקת בפיתוח ייצור ושיווק מוצרים וטכנולוגיות במספר תחומים ופועלת כחממה טכנולוגית לפיתוח מוצרים ופטנטים בתחומי הפעילות שלה, הן דרך שיתופי פעולה עם חברות והן כחברות בקבוצה.

בין החברות בקבוצה ניתן למנות את חברת בי.די.אר טכנולוגיות שהיא זרוע ההנדסה והייצור של הקבוצה, מעסיקה כ 50 עובדים בישראל ובסין ומתמקדת בשוק הדיאגנוסטיקה, את חברת אימג’ינג דיאגנוסטיק המפתחת מערכות ראיה ומצלמות מיוחדות ללקוחות וחברות מובילות בעולם כגון קרל זייס, וכמו כן את חברת סינויה אשר פיתחה מוצר חדשני לטיפולים אסתטיים שמשווק בהצלחה ברחבי העולם.

בקרו באתר האינטרנט: http://www.bdrgroup.com/

אודות MagBiosense:

MagBiosense היא חברת מכשור רפואי המפתחת פלטפורמה לזיהוי מהיר ורגיש של סמני מחלה בריכוזים נמוכים. הטכנולוגיה של החברה מבוססת על הצמדת חלקיקים מגנטיים ומולקולות פולטות אור למטרה (למשל חלבון הטרופונין).

זיהוי כמויות קטנות של אותה מטרה מתאפשר עלידי ריכוז החלקיקים המגנטיים והנעתם אל תוך ומחוץ לקרן לייזר. ריכוז החלקיקים מגדיל את כמות האור הניתנת לזיהוי והנעת החלקיקים גורמת להבהוב בפליטת האור, ובכך להגברת רגישות הגילוי.

מרכז הפיתוח של החברה הוא בסנט לואיס, מיזורי. לחברה שיתופי פעולה עם בית הספר לרפואה של אוניברסיטת וושינגטון בסנט לואיס, וכן עם חברות מובילות בתחום.

בקרו באתר האינטרנט: http://www.magbiosense.com/

אודות קרן בירד:

קרן בירד (BIRD Foundation) היא הקרן הדו-לאומית למחקר ולפיתוח תעשייתיים ישראל-ארה”ב. הקרן פועלת לעידוד שיתופי פעולה במחקר ופיתוח בין חברות ישראליות ואמריקאיות בתחומי הטכנולוגיה השונים. הקרן גם מסייעת ללא תמורה באיתור שותפים אסטרטגיים משתי המדינות, לצורך פיתוח מוצר משותף.

קרן בירד תומכת בפרויקטים מבלי לקבל זכויות כלשהן בחברות השותפות בפרויקט. הקרן משתתפת בסיכון וכספי התמיכה מוחזרים כתמלוגים רק אם יש מכירות מתוצרי הפרויקט. המימון מהקרן מוגבל ל-50% מתקציב הפרויקט ועד למיליון דולר לפרויקט. תהליך ההגשה של הפרויקטים נעשה על פי ההנחיות והכללים של קרן בירד.

בקרו באתר האינטרנט:  www.birdf.com ובדף הפייסבוק:

www.facebook.com/BIRDFoundation.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה