קרדיולוגיה

האם לאורך השנים חלו שינויים בהבדלים בשיעורי התמותה בין PCI ו-CABG בחולי סוכרת? (BMJ Open)

במאמר שפורסם בכתב העת BMJ Open מדווחים חוקרים על ממצאי מחקר חדש, מהם עולה כי ההבדל בתוצאות לאחר PCI (Percutaneous Coronary Intervention) ו-CABG (Coronary Artery Bypass Grafting) בחולי סוכרת לא השתנו לאורך השנים, מימי אנגיופלסטיה עם בלון ועד להתערבויות הנוכחיות עם הדור השני של תומכנים מצופי תרופה.

מטרת המחקר הייתה לבחון את ההבדלים בתוצאות בין PCI ובין CABG, במטרה לקבוע אם חלו שינויים לאורך השנים בחולי סוכרת שהתאימו לשני הטיפולים ולהשוות את שיעורי התמותה בטווח הארוך אל מול אלו של חולים ללא-סוכרת.

החוקרים ערכו מטה-אנליזה על-בסיס נתונים ממחקרים אקראיים ומבוקרים ע”י חיפוש במאגרי MEDLINE, EMBASE ו-Cochrane Trials Register עד מרץ 2015. הם התמקדו במחקרים אקראיים ומבוקרים שערכו השוואה בין PCI ובין CABG.

התוצא העיקרי היה שיעורי התמותה מכל-סיבה. תוצאים משניים כללו משלב של תמותה, אירוע מוחי ואוטם שריר הלב; תמותה קרדיווסקולארית ומדד MAACE (Major Adverse Cardiac or Cerebrovascular Event).

הסקירה כללה 14 מחקרים, עם סך כולל של 4,868 חולי סוכרת. ניתוח סטטיסטי לא הדגים קשר בין שנת הפרסום ובין הבדלים בטווח הארוך בשיעורי התמותה מכל-סיבה בין PCI ו-CABG. ניתוח מעקפים שמר על יתרון מבחינת תמותה של 30% בהשוואה ל-PCI. באופן דומה, ההבדלים ביתר המדדים נותרו ללא שינוי לאורך השנים. ממצאים אלו נותרו על כנם גם בחולים תחת טיפול באינסולין וגם באלו שלא טופלו באינסולין.  עם זאת, בקרב חולים ללא-סוכרת לא תועדו הבדלים בשיעורי התמותה בין PCI ו-CABG.

החוקרים מסכמים וכותבים כי היתרון בחולי סוכרת מבחינת שיעורי התמותה מכל-סיבה עם ניתוח מעקפים, בהשוואה להתערבות כלילית מילעורית, הינה גורם מרכזי בהחלטות הטיפול.

BMJ Open 2015

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה