קרדיולוגיה

מנהל המזון והתרופות האמריקאי דוחה התוויה לטיפול ב-Ezetimibe במסגרת מניעה שניונית (מתוך הודעת ה-FDA)

FDA

ועידה מייעצת מטעם מנהל המזון והתרופות האמריקאי הצביעה ברוב של 10 מול 5 כנגד המלצת הרחבת השימוש ב-Ezetimibe (אזטרול) כתוספת לטיפול בסטטינים להפחתת אירועים קרדיווסקולאריים בחולים עם מחלת לב כלילית.

הועידה התכנסה לדון בנושא מחקר IMPROVE-IT להערכת מניעה שניונית של הטיפול התרופתי. מרבית חברי הפאנל שהצביעו בשלילה הסבירו כי התוצאות פשוט לא היו מבוססות קלינית. הממצאים הצביעו על השפעה חלשה ולא בולטת במיוחד.

מעניין לציין כי הפאנל ביקש הגדרה של עדויות משמעותיות מיד לפני ההצבעה ונמסר כי לתרופה תהיה ההשפעה המבוקשת בגינה ניתן הטיפול. במידה והתרופה נבחנה במחקר אחד, אזי על המחקר להיות מתוכנן בצורה מצוינת ומהימנה מאוד.

במחקר IMPROVE-IT נכללו למעלה מ-18,000 חולים לאחר תסמונת כלילית חדה ומהנתונים עלה כי באלו שחולקו באקראי למשלב Ezetimibe/Simvastatin תועדה ירידה של 6.4% בסיכון היחסי וירידה אבסולוטית של 1.8% בסיכון לתוצא הסיום המשולב, הכולל אירועים קרדיווסקולאריים מג’וריים (תמותה קרדיווסקולארית, אוטם לבבי או אירוע מוחי לא-פטאלי, רה-וסקולריזציה, או אשפוז), בהשוואה לאלו שטופלו ב-Simvastatin בלבד.

מנגד, אלו שהצביעו בעד האישור הסבירו כי מושלמות היא האויב של טוב מאוד. לדבריהם, אין אפשרות לתכנן מחקר מושלם בכדי לתת מענה לכל השאלות ומנקודת המבט שלהם, אלו הממצאים מספקים את העדויות הטובות ביותר התומכות באישור הרחבת ההתוויה לטיפול.

מתוך הודעת  ה-FDA

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה