סקר פארמה ישראל: רוב הציבור בישראל חש חוסר ביטחון רפואי (דהמרקר)

סקר שערך אירגון חברות התרופות הרב לאומיות הפועל בישראל, פארמה ישראל, מוצא שמרבית הישראלים חשים חוסר ביטחון רפואי .

ע”פ הדיווח בדה-מרקר בסקר שבו השתתפו 604 ישראלים מעל גיל 25 , נמצא שרק 5.5% מהנשאלים הסכימו עם האמירה ש: “מה שמקבלים מקופות החולים בסל הבריאות הממלכתי ובמערכת הבריאות טוב מספיק, ומאפשר לאנשים חולים להתקיים בכבוד”.  למעלה מ-70% לא הסכימו עם אמירה זאת.

כשני שליש מהמשתתפים ציינו כי ללא ביטוח משלים/פרטי קיים חשש שבמקרה של מחלה קשה לא יוכלו לעמוד בטיפול בה מבחינה כלכלית. 

בפועל כפי שידוע בכלל הציבור, וגם בתוצאות הסקר, 83% מהמשתתפים מדווחים על כך שברשותם ביטוח משלים וכ-40% מדווחים גם על ביטוח רפואי פרטי.  85% ממשתתפי הסקר תומכים ביוזמת ליצמן להחזיר את התרופות מצילות החיים לביטוחים המשלימים של הקופות.

עידית צ’רנוביץ, מנכ”לית פארמה ישראל מצוטטת בכתבה כאומרת “הסקר ממחיש את המציאות הבלתי?אפשרית של עשרות ואולי מאות אלפי חולים הזקוקים לטיפול תרופתי חיוני שאינו בסל הממלכתי. על פי נתוני ועדת הסל, בשנה שעברה דורגו כ-130 תרופות וטכנולוגיות רפואיות כחיוניות ביותר, בעלות כוללת של 1.2 מיליארד שקל, המיועדות לסייע ליותר מ-600 אלף חולים ומטופלים. בפועל, בשל התקציב הנמוך שעמד לרשותה, 300 מיליון שקל בלבד, נכללו רק 50 מהן, המיועדות לכ300 אלף חולים בלבד. כלומר מחצית החולים נותרו ללא תרופות חיוניות ביותר על פי הגדרת הוועדה. תת?תקצוב הסל נעשה כך בשיטתיות כל השנים האחרונות, ולהערכת כלכלנים בכירים, מדובר בגירעון מצטבר של כ-4 מיליארד שקל בעדכון סל התרופות”.

לכתבה בדהמרקר

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה