קרדיולוגיה

גידולים ממאירים פוגעים בתפקוד הלב גם ללא חשיפה טיפול אונקולוגי (מתוך כנס ה-EuroEcho-Imaging)

מנתונים חדשים שהוצגו במהלך כנס ה-EuroEcho-Imaging מטעם ה-European Society of Cardiology עולה כי גידולים ממאירים פוגעים בפני עצמם בתפקוד הלב, גם ללא תלות בחשיפה לטיפול אונקולוגי.

המחקר כלל 79 חולים עם אבחנה של ממאירות (62% נשים, גיל ממוצע של 58 שנים). מבין אלו, 30% אובחנו עם סרטן שד, 30% עם לימפומה וסרקומה ו-40% עם ממאירויות שונות. בנוסף, 43 חולים נטלו בהווה או בעבר טיפול אונקולוגי, כאשר 36  חולים לא נטלו טיפולים אלו. בקבוצת המטופלים, הרוב נטלו תרופות ממשפחת Tyroskine Kinase Inhibitors (24%) או אנתרציקלינים (23%).

המחקר כלל גם 20 ביקורות בריאות (45% נשים, גיל ממוצע של 56 שנים), שהשלימו בדיקת אקו-לב למדידת תפקוד חדר שמאל של הלב. בנוסף, הושלמו בדיקות ייעודיות להערכת GCS (Global Circumferential Strain) ו-GRS (Global Radial Strain). עוד השלימו החוקרים באותו יום בדיקה להערכת ריכוז Troponin I ו-BNP(Brain Natriuretic Peptide).

החוקרים זיהו פגיעה בתפקוד שריר הלב, כפי שבא לידי ביטוי בירידה במדדי המתיחה (GCS ו-GRS), בהיקף שהיה דומה בחולים עם מחלות ממאירות עם טיפול כימותרפי וללא טיפול כימותרפי. בנוסף, המדדים בשתי הקבוצות היו נמוכים משמעותית בהשוואה למדדים בביקורות תואמים בגיל ומין, ללא גידול ממאיר.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר הנוכחי מספקים עדות נוספת לקשר האפשרי בין מחלות ממאירות בפני עצמן ובין מחלות לב.

מתוך כנס ה-EuroEcho-Imaging

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה