האם עדיף למסור בשורות רעות בטלפון? (JAMA Oncol)

במאמר שפורסם בכתב העת JAMA Oncology במהלך חודש נובמבר כותבים חוקרים כי מסירת תוצאות ביופסיה המעידות על ממאירות עשויה להיות עדיפה על מסירת ההודעה באופן אישי. טענתם היא כי מסירת הבשורה בטלפון עשויה לתת לחולים זמן לעכל את האבחנה .

הביקור האישי במרפאה לקבלת תוצאות ביופסיה המעידות על ממאירות מהווה מפגש פחות אינטראקטיבי מהצפוי. החולים אינם מנסים רק לעכל את הבשורה המרה, אלא גם נכנסים לדיונים מורכבים. מצד שני, מסירת תוצאות הביופסיה בטלפון עשויה לשמש כנקודת מעבר לקראת הביקור האישי ונותנת לחולים זמן לעבד את התוצאות לבדם או עם בן משפחה.

אחת הדוגמאות לנושא היא רשת OTN (Ontario Telemedicine Network) הממוקמת בקנדה, וכוללת למעלה מ-1,600 אתרים ו-3,000 מערכות. רשת זו התגברה על מספר מחסומים, כולל עלויות, תגמול רופאים והתנגדות לאימוץ רפואה טלפונית. למעשה, טכנולוגית רפואה טלפונית כעת מהווה חלק יומיומי בטיפול הרפואי בחולים באונטריו.

החוקרים מסבירים כי עבור המטופלים, החשיבות של תקשורת לא-מילולית היא פחותה וחלקם אינם מעדיפים את הביקור האישי אלא מתמקדים יותר בתוכן ההודעה. בהקשר זה, טל-רפואה מספקת לרופאים את האפשרות להתמקד בתוכן ההודעה ולא בתקשורת הלא-מילולית, העשויה להיות מיותרת עבור המטופלים.

לאור מגבלות הזמן במהלך הביקור הרפואי וההלם בעקבות קבלת הבשורה אודות ממאירות באופן אישי, מסירת ההודעה בטלפון עשויה לעודד דיונים עתידיים משמעותיים יותר בין המטופל והרופא בנוגע לאפשרויות הטיפול המורכבות והסיבוכים האפשריים.

JAMA Oncol. 2015;1:1025-1026

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה