קרדיולוגיה

ההשפעה של עליה בעמידות לטיפול אנטיביוטי על בטיחות פרוצדורות כירורגיות וטיפולים כימותרפיים (The Lancet Infectious Diseases)

במאמר שפורסם בכתב העת The Lancet Infectious Diseases מדווחים חוקרים על ממצאי מחקר חדש, מהם עולה כי עליה בעמידות לטיפול אנטיביוטי עשויה לפגוע בבטיחות ויעילות של פרוצדורות כירורגיות וטיפולים כימותרפיים.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי הירידה ביעילות של התרופות האנטיביוטיות הזמינות כיום עשויה לסכן את החולים העוברים פרוצדורות ניתוחיות. כעת הם בחנו את ההשלכות האפשריות של עליה בעמידות לטיפול אנטיביוטי על עשר הפרוצדורות הניתוחיות והטיפולים הכימותרפיים המבוססים על טיפול אנטיביוטי מניעתי בארצות הברית.

החוקרים ערכו חיפוש בספרות הרפואית וזיהו מטה-אנליזות וסקירות של מחקרים אקראיים ומבוקרים או אקראיים-מבוקרים למחצה להערכת היעילות של טיפול אנטיביוטי מניעתי במניעת זיהומים ותמותה על-רקע מחלות זיהומיות לאחר פרוצדורות כירורגיות וטיפולים כימותרפיים לדיכוי חיסוני. הם בחנו את גדלי ההשפעה תחת תרחישים שונים של הפחתת יעילות טיפול אנטיביוטי מניעתי (ירידה של 10%, 30%, 70% ו-100%) והעריכו את העליה במספר הזיהומים ומקרי תמותה על-רקע זיהומים בכל שנה בארצות הברית עבור כל תרחיש. הם העריכו את אחוז הפתוגנים הגורמים לזיהומים לאחר הפרוצדורות שהיו עמידים לטיפול אנטיביוטי מניעתי סטנדרטי בארצות הברית.

לפי ההערכות, בין 38.7% ועד 50.9% מהפתוגנים הגורמים לזיהומים באתר הניתוח ו-26.8% מהפתוגנים הגורמים לזיהומים לאחר טיפול כימותרפי הינם עמידים לטיפול אנטיביוטי מניעתי בארצות הברית. ירידה של 30% ביעילות טיפול אנטיביוטי מניעתי בפרוצדורות אלו תוביל לעליה שנתית של 120,000 במקרי זיהום באתר הניתוח וזיהומים לאחר טיפול כימותרפי ו-6,300 מקרי תמותה על-רקע זיהום. החוקרים מעריכים כי בכל שנה, 13,120 זיהומים לאחר ביופסית ערמונית (42%) מיוחסים לעמידות לטיפול בפלאורוקוינולונים בארצות הברית.

החוקרים קוראים להשלים מחקרים נוספים לביסוס ההמלצות לטיפול אנטיביוטי מניעתי לאור עליה בשיעורי עמידות לטיפול אנטיביוטי.

The Lancet Infectious Diseases

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה