כלי חדש מסייע בניבוי תמותה ומשך אשפוז לאחר התערבות כלילית מילעורית (Open Heart)

כלי חדש עשוי לסייע בחיזוי הפרוגנוזה לאחר PCI (Percutaneous Coronary Intervention) בחולים עם מחלת עורקים כלילית, כך עולה מתוצאות מחקר חדש, שפורסמו במהלך חודש ספטמבר בכתב העת Open Heart.

מדובר במחקר פרוספקטיבי שכלל 745 חולים מאנגליה עם תסמונת כלילית חדה או אנגינה יציבה.  החוקרים ביקשו לבחון את הדיוק של מדד Canadian Study of Health and Aging Clinical Frailty Scale לניבוי התוצאות לאחר PCI.

מדד Frailty Scale שימש לקביעת מדדים בטווח 1-9, כאשר ערך גבוה העיד על חולה סופני. עם זאת, בכל המשתתפים במחקר המדדים לא עלו על שבע נקודות.

מדד תשישות (Frailty) משמעותי הוגדר כמדד של 5 נקודות ומעלה ותועד ב-11% מהחולים. בחולים אלו משך האשפוז היה ארוך משמעותית לאחר PCI, בהשוואה לחולים עם מדד נמוך מחמש נקודות (ממוצע של 14.1 ימים לעומת 3.5 ימים, בהתאמה, P<0.001). בנוסף, עם מדד תשישות משמעותי תועד יחס סיכון של 4.8 לעליה בתמותה לאחר 30 ימים ויחס סיכון של 5.9 לעליה בתמותה לאחר שנה אחת.

למרות שחולים עם מדד תשישות משמעותי היו מבוגרים יותר (71.2 שנים לעומת 61.1 שנים, בהתאמה), עם שכיחות גבוהה יותר של נשים (52% לעומת 27%), תשישות זוהתה כגורם מנבא למשך האשפוז ותמותה ללא תלות בגיל, מין ומחלות רקע.

Open Heart 2015

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה