קרדיולוגיה

יעילות הורדת LDL כולסטרול באמצעות Lomitapide (ג’קסטפיד) בהיפרכולסטרולמיה משפחתית הומוזיגוטית אינה תלויה בטיפול באפרסיס (Atherosclerosis)

ע”פ מחקר מ-Atherosclerosis.יעילות הטיפול באמצעות , מדיסון)  במטופלים עם היפרכולסטרולמיה משפחתית הומוזיגוטית (HoFH) בהורדת רמות LDL כולטסרול אינה מושפעת מטיפול מקביל באפרסיס של ליפופרואטינים 

ברקע מציינים המחברים כי לומיטאפיד (חוסם מיקרוסומאלי של מעבר טריגליצרידים-פרוטאינים) הוא טיפול תומך ב-HoFH , מצב גנטי נדיר המאופיין ברמות גבוהות של LDL כולטרול, וטרשת עורקים מוקדמת, חמורה ומואצת. הטיפול הסטנדרטי ל-HoFH כולל תרופות מורידות ליפידים ואפרסיס של ליפופרוטאינים  החוקרים ביקשו לבצע ניתוח פוטס-הוק של נתונים ממחקר שלב 3 בכדי להעריך אם האפרסיס משפיע על היעילות של לומיטאפיד בהורדת רמות LDL כולסטרול.

החוקרים מציינים כי הטיפול הקיים להורדת ליפידים, כולל אפרסיס נותר יציב בין השבוע ה-6 לשבוע ה-26 למחקר. המינונים של לומיטאפיד הועלו באופן אינדיבידואלי ע”פ שיקולי בטיחות וסבילות מ-5 מ”ג עד 60 מ”ג ליום.

יעד המחקר המרכזי היה השינוי הממוצע בערכי LDL כולסטרול מתחילת המחקר ועד השבוע ה-26 (שלב בדיקת היעילות), ולאחר מכן המטופלים נותרו על טיפול בלומיטאפיד עד השבוע ה-78 לצורך הערכת בטיחות והערכה נוספת של יעילות. במהלך תקופת ההארכה הטיפול באפרסיס היה ניתן להתאמה. החוקרים ניתחו את האפקט של אפרסיס על ההפחתה של LDL כולסטרול במטופלים שקיבלו לומיטאפיד.

החוקרים מדווחים כי מבין 29 המטופלים שנכנסו למחקר בשלב בחינת היעילות, 62% קיבלו אפרסיס בתחילת המחקר.  23 מטופלים (מהם 12 שקיבלו אפרסיס) השלימו את תקופת המחקר הראשונה של 26 שבועות. מבין 6 המטופלים שלא המשיכו בשלב הראשון של 26 שבועות המחקר, 5 קיבלו אפרסיס.

החוקרים מדווחים כי לא נמצאו הבדלים מובהקים סטטיסטית  (p = 0.545) בשיעור הירידה של LDL כולסטרול בשבוע ה-26 במטופלים שקיבלו אפרסיס ( 48% -) ואלא שלא קיבלו אפרסיס (55%-)  .

כמו כן הם מוסיפים שהשינויים ב- ( Lp(a היו צנועים וללא הבדל מובהק  (p = 0.436 ) בין הקבוצות.

החוקרים מסכמים כי הירידה ברמות LDL כולסטרול כתוצאה מהטיפול בלומיטאפיד אינה מושפעת מססטוס קבלת/אי קבלת אפרסיס.

Atherosclerosis.2015 Jun;240(2):408-14.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה